Pioneer headunit AVH-4200NEX intgrater with android and ios

soundiran

Junior Member
2
0
tehran
source: ساندایران | سازگاری هدیونیت AVH-4200NEX پایونیر با سیستم عامل اپل و اندروید

تقریباً هر وسیله نقلیه مدرن دارای نوعی امکانات است که بیشتر یک رسانه کامپیوتری است تا یک رادیو، و ادغام شده با بلوتوث، صفحه نمایش لمسی، حتی حالت*های تخصصی کنترل آندروید و iOS می*باشد. اخیراً من با یک ماشین اجاره مشغول گردش بودم، تکنولوژی فوق العاده آن حیرت انگیز بود (حتی با وجود قسمت باربری آن که به آن متصل بود و من از آن نفرت داشتم). همیشه فکر می*کردم با راه حل فن آوری ضعیف استفاده از یک آداپتور کاست برای وصل صدای آیفون از طریق بلندگوهای تویوتا آوالون ۲۰۰۱ خودم مشکلی ندارم. اما پس از آنکه دیدم که امکانات یکپارچه چه کاری می*تواند انجام دهد، نارضایتی من شروع به بیشتر شدن کرد.

pioneer-headunit-soundiran-6.jpg


با وجود داشتن شانس بد در ارتقاء استریوهای ثابت در گذشته، من به پایونیر رفتم تا ببینم چیزی که مناسب آوالون قدیمی من باشد، دارند یا نه. شانس با من یار بود و آنها رادیوپخشAVH-4200NEX را برای نصب و چک کردن برای من فرستاند.

دستگاه باید در هر داشبورد که ظرفیت یک دستگاه دو DIN را دارد، جا شود. صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی یک اسلات پخش دی وی دی و کارت SD را پنهان می*کند. علاوه بر رادیو HD، با Apple CarPlay و Android Auto نیز سازگار است. آداپتور رادیو ماهواره سیریوس نیز می*تواند به طور جداگانه خریداری شود.

pioneer-headunit-soundiran-2.jpg


اولین کار تهیه یک چرخ لنگر و دسته کابل بود. آن کارها را انجام دادم، در اینترنت کمی گشتم (و یک راهنمای PDF مفید پیدا کردم) تا در مورد تمام چفت*های پنهان و پیچ*هایی که نیاز بود باز شوند تا دستگاه قدیمی*ام را باز کنم، بدانم. یک پیشنهاد. اگر شما نصب و راه اندازی استریو را خودتان انجام می*دهید، مجموعه*ای از ابزارهای پلاستیکی نرم را یک بار برای همیشه خریداری کنید. آن*ها برای جایگیری در شکاف*های تنگ بین پانل*های پایانی به اندازه کافی انعطاف پذیر بوده، و در عین حال برای اعمال فشار زمانی که مورد نیاز است به اندازه کافی محکم هستند. این نرمی، همچنین باعث آسیب داشبوردتان نمی*شود (خوب، گمان می*کنم از لحاظ نظری می*تواند، اما باید خیلی سخت تلاش کنید تا این کار انجام گیرد)

pioneer-headunit-soundiran-4.jpg


پس از آنکه همه چیز را بیرون کشیدم، استریوی جدیدم را برداشتم و سیم کشی آن را بر روی دسته کابل جدید منطبق کردم. این امر باعث می*شود تا سیستم الکتریکی دقیقاً به همان شیوه استریوی قدیمی وصل شود. این کار راحت*تر است چرا که با این روش، دیگر مجبور نبودم در دمای ۱۰۰ درجه فلوریدا که تهدید به پختن آدم می*کند، برای فهمیدن اینکه کدام سیم به کجا می*رود، داخل ماشین گیر کنم. هرچند این همان موقعی بود که مشکلات من شروع شدند.

pioneer-headunit-soundiran-8.jpg


آخرین باری که من یک استریو نصب کردم، با تکنولوژی بسیار کم سر و کار داشتم (بهبود امکانات از ضبط نواری به دستگاه پخش سی دی کار بزرگی محسوب می*شد) و تا حدودی که جای تعجب هم نیست، با سیم خیلی کمتری سرو کار داشتم. همه چیز آن طور که فکر می*کردم پیش نرفت و جست و جو در گوگل نتایج ضد و نقیضی ارائه داد. در پایان، روشی را انتخاب کردم که فکر می*کردم درست بود، پایونیر NEX را در براکت نصب کردم، آن را به سیستم*های الکتریکی تویوتا وصل کردم، و کلید را چرخاندم.

اگر منتظرید که بگویم “و سپس هیچ اتفاقی نیافتاد،” به خودتان یک کلوچه بدهید.

دست پریموس برای سیستم*های فیوزی درد نکند، چرا که همه کار اشتباهی که من انجام داده بودم، سوزاندن فیوز کوچک ۱۵ آمپری که استریو را برق رسانی می*کرد، بود. قطعاً یک اتصال سیمی هنگام نصب وجود داشت و من نه وقتش را داشتم، نه صبر داشتم، و نه تخصص الکتریکی داشتم تا بفهمم کدام سیم*ها اتصالی دارند.

کار هوشمندانه*ای کردم و با یک فروشگاه محلی با کوله باری از تجربه تماس گرفتم. (و با کسی که بر روی ماشین*هایی که بسیار بهتر از ماشین من هستند کار می*کند. موقعی که آنجا بودم یک لامبورگینی کمیاب که حتی نمی*توانستم مدل آن را شناسایی کنم و یک مدل X در آنجا وجود داشت. آوالون من کاملاً نا متناسب با آنها بود.) با تشکر از برخی نصاب*های کارشناس، من با یک سیستم که به نظر می*رسید همیشه بر روی ماشین من بوده است، به راه افتادم. (تونی میکروفون و سیم*های ورودی اضافی را دسته بندی کرد تا آن*ها جلو چشم نباشند و یک چرخ لنگر که تقریباً متناسب با پانل خاکستری چوبی کهنه من بود، اضافه کرد.)

pioneer-headunit-soundiran-3.jpg


عملکرد سیستم پایونیر AVH-4200NEX بسیار ساده است. یک ردیف دکمه بر روی لبه پایینی قرار دارد، با برآمدگی*های خوبی که به شما این امکان را می*دهد که بتوانید میزان صدا را بدون نگاه کردن به دکمه*ها و از جاده چشم برداشتن افزایش یا کاهش دهید. اما برای هر چیز دیگری که نیاز به توجه بیشتری داشته باشد، شما از یک صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی بسیار شفاف استفاده خواهید کرد. یک ردیف آیکون در پایین صفحه نمایش نشان دهنده عملیات مختلف با بیشترین استفاده، مانند رادیو، درست در گوشه آن تا شما به راحتی بتوانید آن را بدون نگاه کردن باز کنید، می*باشد. رادیو HD واضح و نسبتاً قدرتمند بوده و انواع ویژگی*های جالب را در اختیار شما قرار می*دهد. همچنین قطعه*های بازکننده CD و DVD وجود دارد (هر چند که نباید در حال رانندگی فیلم تماشا کنید -۴۲۰۰ به دلایل امنیتی هنگامی که خودرو در حال حرکت است ویدیوها را باز نمی*کند). اگر می*خواهید یک کارت SD پر از موسیقی را نصب کنید، می*توانید این کار را نیز انجام دهید، فقط باید چرخ را به جلو کشیده و کارت را وارد کنید. حتی می*توانید گوشی خود را از طریق بلوتوث همگام سازی کرده و مکالمه هندزفری را فعال کنید.

pioneer-headunit-soundiran-7.jpg


اما زمانی که صحبت از تلفن همراه باشد، می*توانید کارهای خیلی بیشتری با ۴۲۰۰NEX انجام دهید. این دستگاه پایونیر از هر دو سیستم عامل Apple CarPlay و Android Auto پشتیبانی می*کند. من یک گوشی اندرویدی ندارم، بنابراین Apple CarPlay تسلیم من شد. این پیاده سازی به تمام معنای یک سیستم است. بزرگ، راحتی در شناسایی آیکون*ها، معمولاً دقیقاً همان*های که در گوشیتان وجود دارند، در چند صفحه نمایش داده می*شوند. سیری برای جهت یابی و تعامل با پیام*های متنی شما در دسترس است. مهم است توجه داشته باشید که پیام*های شما هرگز بر روی صفحه نمایش نشان داده نمی*شوند، اگر می*خواهید هنگام رانندگی پیامک ارسال کنید، شما باید از صدایتان استفاده کنید. چیز بسیار مناسب دیگر در مورد CarPlay این است که به طور کلی این که شما در کجای یک پادکست یا کتاب صوتی هستید را به خاطر می*سپارد و دفعه بعد که شما سوار ماشین شده و گوشی را وصل کردید از همانجا ادامه می*دهد.

pioneer-headunit-soundiran-3.jpg


مشکلات من با سیستم پایونیر عمدتاً از Apple CarPlay ناشی می*شوند. گاهی اوقات، دستگاه یک صفحه نمایش سیاه هنگام شروع یا بوت شدن CarPlay را نشان می*دهد، اما به شما اجازه باز کردن هیچ چیز را نمی*دهد. این مشکل می*تواند به سادگی با قطع و وصل دوباره گوشی همراهتان رفع شود؛ اما یک بار من مجبور شدم که کلاً خودرو را برای رفع این مشکل خاموش کنم. ایده آل نیست. یک دکمه خاموش و روشن برای چنین وقت*هایی که سیستم*های نرم افزاری ناسازگار بر روی گوشی همراهتان باعث اشکال می*شوند، می*تواند بسیار مفید باشد. و همچنین، اپل، می*تواند امکان تنظیم مجدد آیکون*ها در صفحه اصلی من را راه اندازی کند؟ سوار ماشین که می*شوم هر بار دنبال کتاب*های صوتی گشتن بسیار نفرت انگیز است. یکی از چیزهایی که البته مشکل اپل هم نیست، اگر شما رنگی تیره بر روی شیشه پنجره*های خود نداشته باشید، هنگام رانندگی، نور خورشید صبح و یا اواخر بعد از ظهر در صفحه نمایش لمسی بازتاب خیره کننده شدیدی خواهد داشت. حتی با تنظیم روشنایی به بالاترین میزان، صفحه نمایش ممکن است دیده نشود. این مسئله در شب (زمانی که دستگاه به طور خودکار نورش را کم می*کند، یک امکان بسیار مناسب است) و یا وقتی که زاویه خورشید مشکل ساز نیست مشکل محسوب نمی*شود.

یک روز دوست دارم ۴۲۰۰NEX را با یک گوشی آندروید امتحان کنم، شنیده*ام که راه حل گوگل برای اینفوتینمنت خودرو بسیار کارآمدتر است. همه اینها به کنار، این را دوست دارم که پایونیر اجازه سویچ بین هر دو اکوسیستم را به من می*دهد و خودش نیز به اندازه کافی امکانات دارد، که اگر زمانی گوشی همراه نداشته باشم لذت موسیقی گوش دادن را از دست ندهم (و یا، اینگونه که من معتاد گوش دادن به اخبار هستم، بتوانم آن را گوش بدهم و لذت ببرم). این ارتقاء مناسب*ترین گزینه برای یک وسیله نقلیه قدیمی است و رفت و آمد روزانه من را بسیار لذت بخش تر می*کند. اگر ماشین شما از لحاظ مکانیکی رو به راه است، اما رادیو باعث می*شود تا شما بخواهید فریاد بکشید، پایونیر AVH-4200NEX راه حل مناسبی برای مدرنیته کردن سواری*تان می*باشد.

باید از پایونیر به خاطر ارائه ی دستگاه و دستیار نصب تشکر کرد. نظرات، عقیدهٔ خود من هستند.

 
شما نیاز به ترجمه این به انگلیسی. و یا هیچ کس آن را خرید . همچنین شما نیاز به در نظر گرفتن هزینه حمل و نقل. بین المللی است. Google translate ... says You need to translate this to English. Or no one will buy it. Also you need to consider the cost of shipping. Internationally.

 
Activity
No one is currently typing a reply...
Old Thread: Please note, there have been no replies in this thread for over 3 years!
Content in this thread may no longer be relevant.
Perhaps it would be better to start a new thread instead.

Similar threads

I will check when I’m off work and get back with you. The current speakers are coaxial 2 way, it has the tweeter speaker in the middle. I posted a...
7
2K
This could be due to a voltage drop. There's no constant voltage going into the head units. It's always changing. At which point this could be...
8
2K
I use Waze on my 1500 NEX. The one time I did have issues I had to delete weblink and redownload it. I have location to "while using" on weblink app.
2
167

About this thread

soundiran

Junior Member
Thread starter
soundiran
Joined
Location
tehran
Start date
Participants
Who Replied
Replies
5
Views
1,636
Last reply date
Last reply from
FNcrazy
IMG_0632.jpg

just call me KeV

    Apr 19, 2024
  • 0
  • 0
IMG_0629.jpg

just call me KeV

    Apr 19, 2024
  • 0
  • 0

Latest topics

Top