Closed Thread
Results 1 to 7 of 7

Reload Thread: What do you think about this system?!?!

  1. #1
    JstealthRT TT's Avatar
    JstealthRT TT is offline Junior Member



    Join Date
    Feb 2003
    Location
    Detroit.MI
    Posts
    25
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    What do you think about this system?!?!

    (2) 12" bramha's powered by (2) better audio amps and (4) Infinty Kappa's powerd by a jbl 80.4. Also a kenwood 911-DVD Head Unit.







  2. #2
    Moocow16's Avatar
    Moocow16 is offline Master of Puppets



    Join Date
    Aug 2002
    Location
    Detroit
    Age
    28
    Posts
    1,482
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    2 Post(s)
    sounds sweet, but you might want to add 2 200A alternators to that list.




  3. #3
    DonKing's Avatar
    DonKing is offline Mississippi... YEAH!!!



    Join Date
    Feb 2003
    Location
    Oviedo, FL
    Age
    31
    Posts
    353
    Post Thanks / Like
    Images
    12
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)
    Originally posted by Moocow16
    sounds sweet, but you might want to add 2 200A alternators to that list.


    2 200 amp alts???? is that ur recomendation????...why...thats a ton

    i have one (1) 200 amp alt. and my system im sure demands asmuch or even more power and mine performs perfect


    ps... the system sounds awsome...nice selections!!!



    :: 95' s10 ::
    :: Pioneer AVH-7480DVD/NAV. w/XM ::
    :: JL XR525-CSi ::
    :: JL XR650-CSi ::
    :: JL 300/4 ::
    :: JL 1000/1 (2) ::
    :: JL 12w7 (2) ::

    "Rollin...Three hub caps cause one got stolen"

    Y'all n!ggaz ain't crunk
    Y'all n!ggaz don't bump
    Y'all can't blow out the trunk
    Y'all n!ggaz ain't crunk


    "All these n!gga's got to fight one, all these hoe's got to like one, my situation is a tight one, whats u gonna do fight or run"

    AIM= FLoppy1O or Dual12w7s

  4. #4
    Moocow16's Avatar
    Moocow16 is offline Master of Puppets



    Join Date
    Aug 2002
    Location
    Detroit
    Age
    28
    Posts
    1,482
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    2 Post(s)
    well i try not to tell people what they must do, rather give them options. i would prefer to err on the positive side. if he's going to competitions, i would only assume that he would need 2 200A alt's seeing as how each of those amps draws, i'm not sure if this is the correct number, around 170A. and if he's at idle, each of those amps only produce 100A. The 200A alt that i got does 100A at idle, 200A at around 2000RPM, and MECA only allows you to go up to 1400, so 2 200A alt's would be optimal, but not necessary(sp? i never could spell that word)




  5. #5
    Moocow16's Avatar
    Moocow16 is offline Master of Puppets



    Join Date
    Aug 2002
    Location
    Detroit
    Age
    28
    Posts
    1,482
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    2 Post(s)
    oh, and i'm sure that his will draw much more, seeing as how both of your amps combined are rated at 2000W whereas his will be rated at 3200W.




  6. #6
    DonKing's Avatar
    DonKing is offline Mississippi... YEAH!!!



    Join Date
    Feb 2003
    Location
    Oviedo, FL
    Age
    31
    Posts
    353
    Post Thanks / Like
    Images
    12
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)
    o well i totally agree with u on the alts.... no doubt...if he is gonna compete defently...im not a competitor by any means...lol....

    and secondly i had no idea the specs. of them amps....my bad... no biggy

    i figured they RMS at about 1200 or soo...but 1600 is tight



    :: 95' s10 ::
    :: Pioneer AVH-7480DVD/NAV. w/XM ::
    :: JL XR525-CSi ::
    :: JL XR650-CSi ::
    :: JL 300/4 ::
    :: JL 1000/1 (2) ::
    :: JL 12w7 (2) ::

    "Rollin...Three hub caps cause one got stolen"

    Y'all n!ggaz ain't crunk
    Y'all n!ggaz don't bump
    Y'all can't blow out the trunk
    Y'all n!ggaz ain't crunk


    "All these n!gga's got to fight one, all these hoe's got to like one, my situation is a tight one, whats u gonna do fight or run"

    AIM= FLoppy1O or Dual12w7s

  7. #7
    Moocow16's Avatar
    Moocow16 is offline Master of Puppets



    Join Date
    Aug 2002
    Location
    Detroit
    Age
    28
    Posts
    1,482
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    2 Post(s)
    yup, 1600. i hope that once i get enough money i'll be going with RE's amp(also 1600W) and either a 15" brahma or a XXX




Closed Thread

User Tag List

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may post replies
  • You may post attachments
  • You may edit your posts
1e2 Forum