PDA

View Full Version : first build 06 g6 AQ3500.1 HO alt dc 12 lvl4 xl's big 3 batts double din comp set ...



cdc351jeferson
09-30-2012, 12:47 PM
Build will consist of Sony doubledin xab-601bt got the parking brake safety disabled . 3 xs3400 batts. Big 3 . Mechman 240Amp alt. AQ3500.1 . DC 12 LVL4's with xl parts. 3cuft ported box made by brian at starmountain . Infinity kappa 6.09's will update as i complete. Missed some pics mid install just got in the zone . As of now half big3 is done xs3400 upfront . 1/0 ,remote,rcas,bassknob all run the the trunk. comp set installed and double din in place.

26536478
deadening the doors first attempt and yes it is sloppy

26536480
getting the 6.5 in

26536481
finally found a good spot for the xover

26536482
1/0 knukoncepts kollosus flex to the back

26536483

26536485
got the player in and dash reassembled

04murdalanche
09-30-2012, 12:54 PM
Nice start man! Turn that **** box around and seal off your trunk :fro:

cdc351jeferson
09-30-2012, 01:01 PM
Thanks! very possible i will do that ive got a crap ton of stinger roadkill and such i can use for that maybe? today to finish big 3 and install alt . going to the homedepot today for sub screws wood and such to mount amps and batts. just need to figure out how to anchor batts :P

cdc351jeferson
09-30-2012, 09:46 PM
26536489
Old alt removed waiting for 240amp mechman and big 3

26536490
piece of wire i hammered the split lug and got it to fold inside then melted a ton of flux into the wire and torched solder in the split and on end . you cant pull the lugs off if you wanted to :P used all set screw lugs for power and made the grounds and shown in pic .

26536491
New alt and big 3 complete! (and i did remember to hookup factory wire at batt just took pic before hand )

double 07
09-30-2012, 09:48 PM
Nice build.......TUNED IN!!!!!!

cdc351jeferson
10-01-2012, 09:33 AM
Thanks! Hope to be 100% by the weekend

cdc351jeferson
10-03-2012, 12:24 PM
26536555265365582653655726536556

2 xs3400's AQ3500.1 Plenty of deadener for the trunk and volt meter waiting to go in :) Now to get the baby to sleep so i can get to work

cdc351jeferson
10-05-2012, 12:48 PM
26536602

New ho alt showed me belt tensioner is trash will be swapping it out tonight

cdc351jeferson
10-07-2012, 04:40 PM
26536643
Got volt meter in and bass knob hooked up

26536644
getting batt mounted

26536645
mounting amp

26536647
amp mounted

26536648
work in progress

26536649
26536650
READY FOR SUBS!!!!!!!

Montana
10-10-2012, 05:30 PM
Nice start man! Turn that **** box around and seal off your trunk :fro:


This.

Montana
10-10-2012, 05:32 PM
Aren't his fuses on the wrong side, furthest away from equipment, no?

cdc351jeferson
10-10-2012, 06:07 PM
12" from battery

cdc351jeferson
10-10-2012, 06:08 PM
This.

also i think with port and subs loading off the trunk lid its gonna get real loud no need for a wall type with 2 12s its gonna be louder the way it is i think

TheUnderFighter
10-10-2012, 06:36 PM
Box looks pretty small... a pair of 12's in 3^ft? I hope that's net space at least.
Your fuses go within 18" AFTER the battery. Not sure if that's how you have it, but they are supposed to be after the battery, before the amp. Make sure you have one up on the front battery as well.
Also, you could MAJORLY benefit from actually sealing off those doors. Get some sheet metal and deaden it, and cover up those massive holes in the doors.

cdc351jeferson
10-10-2012, 06:40 PM
Box looks pretty small... a pair of 12's in 3^ft? I hope that's net space at least.
Your fuses go within 18" AFTER the battery. Not sure if that's how you have it, but they are supposed to be after the battery, before the amp. Make sure you have one up on the front battery as well.
Also, you could MAJORLY benefit from actually sealing off those doors. Get some sheet metal and deaden it, and cover up those massive holes in the doors.

guess ill clear it up so no more quesitoning i have 300amp fuses in following locations between alt and batt for big 3 , 12" from battery on power run to the back. the longer cable is the power run that will be fused before lansing on back battery . the duals will come off that battery to the amp so i am properly fused . box is 3cuft net . thats what dc recommends for their 12's . yes i know i could have sealed doors better never used deadener before and kinda learned as i went my next job would be significantly better . thanks for all comments and concerns

jockhater2
10-10-2012, 06:58 PM
I think the deadening job looks real nice. I didn't even do any.
And your wiring under the hood looks super clean!
I like the amp placement and mounting. Looks nice!
And the reason they mentioned the box. Is because you will get more output from the subs if the box was 4ft3 after displacement. DC recommended 3ft3 most likely because its just a number for the average set up. But the beauty of boxes is that you can always try a bigger one later if you feel that you want more output. It's not like it is necessary.

I like that you ran plenty of battery and alternator support for the amp. Awesome job!
And I like the placement of the volt meter. Looks real clean.

cdc351jeferson
10-10-2012, 07:04 PM
I think the deadening job looks real nice. I didn't even do any.
And your wiring under the hood looks super clean!
I like the amp placement and mounting. Looks nice!
And the reason they mentioned the box. Is because you will get more output from the subs if the box was 4ft3 after displacement. DC recommended 3ft3 most likely because its just a number for the average set up. But the beauty of boxes is that you can always try a bigger one later if you feel that you want more output. It's not like it is necessary.

I like that you ran plenty of battery and alternator support for the amp. Awesome job!
And I like the placement of the volt meter. Looks real clean.

THANKS MAN! this is my first install ive ever done period lol . I have always had others install all my systems so im proud of how its turned out so far. i could have probally ran a tad bigger box was jsut nervous on the measurements since i had to measure and have it build by starmountain. no doubt it will be loud and im sure it could be better in a larger box but i think ill be plenty happy with the results i think it will slam :) appreciate the feed back subs should be here soon :P

jockhater2
10-10-2012, 07:11 PM
THANKS MAN! this is my first install ive ever done period lol . I have always had others install all my systems so im proud of how its turned out so far. i could have probally ran a tad bigger box was jsut nervous on the measurements since i had to measure and have it build by starmountain. no doubt it will be loud and im sure it could be better in a larger box but i think ill be plenty happy with the results i think it will slam :) appreciate the feed back subs should be here soon :P

If that is the first install on your own. Then that is probably the best first install I have ever seen. Period. And very well.
Yeah like I said. If you want more output. You know where you can improve. But who knows. You might be happy with it the way it is.
It will sound great. I have 2 12s. They get very loud and low. And there not in optimal box.

quackhead
10-10-2012, 07:25 PM
Looking good, homie....love that big AQ slab.

cdc351jeferson
10-10-2012, 07:26 PM
If that is the first install on your own. Then that is probably the best first install I have ever seen. Period. And very well.
Yeah like I said. If you want more output. You know where you can improve. But who knows. You might be happy with it the way it is.
It will sound great. I have 2 12s. They get very loud and low. And there not in optimal box.

Yeah first car install even now i will say ive been in the electrical field for 10+ years lol so that kinda has something to do with it but i still feel good with it . We will see how it performs i bet it will be loud. but time will tell . and i learned alot of time saving tricks for next install with this one lol

jockhater2
10-10-2012, 07:30 PM
Yeah first car install even now i will say ive been in the electrical field for 10+ years lol so that kinda has something to do with it but i still feel good with it . We will see how it performs i bet it will be loud. but time will tell . and i learned alot of time saving tricks for next install with this one lol

my buddy has 2 10" mtx thunder 9500s. (not my personal preference) on 1 800 watt amp. and his gets loud.
So trust me. You will be loud.

Well you do good work. Nice to see someone spent there 1st time doing it right. Instead of cheaping out or half aceing it. Only to have to go back over it in the future.

-BenBen-
10-11-2012, 01:30 AM
Hey bro whats the messurements for our trunk? i need to have a box built for 2 xfls man, its good to see other g6 builds on here, motivates me..

TheUnderFighter
10-11-2012, 04:53 AM
and i learned alot of time saving tricks for next install with this one lol

hahahaha. That's how it goes. Always picking up new little tricks to use for the next install. You never stop learning :)

CAT MAN
10-11-2012, 05:31 AM
those dc's will love 3 cubes after sub n port. i have 3.3 and its the loudest and lowest tuned box ive ever had period. good build bro.

cdc351jeferson
10-11-2012, 08:37 AM
Thanks fellas I'm excited to hear it my self think 2 xs3400 batts and my 240 amp alt will hold up well ?

cdc351jeferson
10-11-2012, 08:43 AM
Hey bro whats the messurements for our trunk? i need to have a box built for 2 xfls man, its good to see other g6 builds on here, motivates me..
We got about 4cubes to work with my box was 30w 14.5 h and 20d can prolly squeeze more inches outa it here and there but once i get my box in have to give it a big shove . Make one that size outa cardboard see how snug it is i was a tad cautious cause it was made by starmountain in tenesee and I'm from texas hope that helps

NASTY08IMPALA
10-11-2012, 08:45 AM
we got about 4cubes to work with my box was 30w 14.5 h and 20d can prolly squeeze more inches outa it here and there but once i get my box in have to give it a big shove . Make one that size outa cardboard see how snug it is i was a tad cautious cause it was made by starmountain in tenesee and i'm from texas hope that helps
ready to see some vids man...ill have some this weekend..hope all goes well

cdc351jeferson
10-12-2012, 02:08 PM
those dc's will love 3 cubes after sub n port. i have 3.3 and its the loudest and lowest tuned box ive ever had period. good build bro.

Thanks man its coming along NASTY08IMPALA ; wanted you to read incase you missed cause you have discrepancies with my box :P

NASTY08IMPALA
10-12-2012, 02:13 PM
thanks man its coming along nasty08impala ; wanted you to read incase you missed cause you have discrepancies with my box :p
yea yea i been reading catman; is just mad he cant run a big box like me lol

cdc351jeferson
10-12-2012, 02:15 PM
lol yeah thats why i chose dc cause they like smaller boxes. i was gonna run some sundown zs or some DD subs but g6 trunk no likey big box

NASTY08IMPALA
10-12-2012, 02:20 PM
U are correct sir....i came real close to buying a g8 the day i bought my impala but was mad they quick making pontiac and fear of not being able to get parts in the future....im gona try to get some vids this weekend just got all the decaf music so i got some ungodly flex songs ready....my car loves 26-28

cdc351jeferson
10-13-2012, 08:27 PM
Had to do sparkplugs and wires on my car so this is all i got done after .
who says you cant double deadener on your lid without a roller also filled the lid with expanding foam

26536766
26536765
26536764

UpGradde
10-23-2012, 03:47 PM
Nice build! Any updates?

DB-Audio
10-23-2012, 04:10 PM
build looks awesome man nice job

cdc351jeferson
10-23-2012, 04:14 PM
build looks awesome man nice job

Thanks fellas will hopefully be complete thursday night subs supposed to be here then they are on the fedex truck as we speak . I did hook up both batts in the trunk and power up the amp so everything is ready . hopefully subs make it here thursday will throw them in the box tune the amp with friends dd1 and be banging by thursday night will update :)

---------- Post added at 12:14 PM ---------- Previous post was at 12:14 PM ----------


Nice build! Any updates?

almost there ^

rebelfromva
10-23-2012, 04:18 PM
Meh @build. Jkjk. I will be pitting my ho alt in in a few minutes of I can figure out how toget to tensioner to take belt off

cdc351jeferson
10-23-2012, 04:27 PM
Meh @build. Jkjk. I will be pitting my ho alt in in a few minutes of I can figure out how toget to tensioner to take belt off

heh Meh on belt tensioners lol my first one was making noise so i replaced it now this one is making noise at idle in drive and rev only. once the rpms goes up like 100 more its gone so i think i need a shorter belt hopefully you dont run into that it just sounds annoying

rebelfromva
10-23-2012, 04:47 PM
heh Meh on belt tensioners lol my first one was making noise so i replaced it now this one is making noise at idle in drive and rev only. once the rpms goes up like 100 more its gone so i think i need a shorter belt hopefully you dont run into that it just sounds annoying

How'd you get a ratchet on yours?

cdc351jeferson
10-23-2012, 04:52 PM
How'd you get a ratchet on yours?

i got the 3.5 motor and i just have enough room to get my arm fdown there and put the ratchet in what motor you got ?

rebelfromva
10-23-2012, 04:54 PM
2.2l with about a inch of clearance lol

cdc351jeferson
10-23-2012, 05:03 PM
2.2l with about a inch of clearance lol

lol thats beyond me never seen under the hood of a car like yours :P

rebelfromva
10-23-2012, 05:15 PM
So I can't get the ratchet in there fml

tdford5
10-23-2012, 05:31 PM
i no on my hhr could not get the socket on tensioner had to jack mine up and use a pry bar to push the pulley up and had the old man take of and put the belt on

cdc351jeferson
10-23-2012, 05:54 PM
update just got a call and the subs are with my dealer and hes brining them by the hosue once i get off work . will be installing tonight :)

rebelfromva
10-23-2012, 09:03 PM
Alt is on finally. Voltage is going up and down though. Not sure if it has to do with I have not ran the run to the back yet or not

cdc351jeferson
10-24-2012, 12:46 AM
The subs came in smexy . build is done just need to tweak amp here and there i did set gains with a dd1 just need to tweak the xover a bit ever tho i think its about dead on . played alot of lows and some highs and it sounded good and banged hard . havent mounted subs in a long time that shiet made me nervous :P Want to thank brian for the sick box he made at star mountain also it gets LOW . and thank they rest of yah for the comments and advice

double 07 ; NASTY08IMPALA ;

http://i1336.photobucket.com/albums/o648/cdc351jeferson/20121023_200904_zps96a8fe54.jpg

http://i1336.photobucket.com/albums/o648/cdc351jeferson/20121023_202155_zpsfaafee2b.jpg

http://i1336.photobucket.com/albums/o648/cdc351jeferson/20121023_202204_zps328cea7e.jpg

http://i1336.photobucket.com/albums/o648/cdc351jeferson/20121023_211143_zps5bbc85cd.jpg

cdc351jeferson
10-24-2012, 12:47 AM
http://i1336.photobucket.com/albums/o648/cdc351jeferson/20121023_231123_zpsf4dfcc29.jpg

http://i1336.photobucket.com/albums/o648/cdc351jeferson/20121023_231139_zps8822fd41.jpg

NASTY08IMPALA
10-24-2012, 01:12 AM
Lookin good..hows it sound

gckless
10-24-2012, 01:20 AM
Nice subs. I just got my Level 3 10's in a couple days ago as well. Build is looking good.

-BenBen-
10-24-2012, 01:46 AM
look at all of that space you got left, i guess i dont see how we cant get one more cu out of that trunk? make a vid tho bro, we gotta hang when i move back to tx

Dtrom
10-24-2012, 01:51 AM
Looks clean. Subs and amp look beautiful.

double 07
10-24-2012, 07:03 AM
Nice!!!!!!!!!!!!...........I bet that does SLAM!!!!!!.........Like another customer of mine said "It hits like a train"......lol

cdc351jeferson
10-24-2012, 09:24 AM
Yea its possible for a bigger box trunk opening is just not there . Yea get ahold of me ben :) sounds good so far haven't pushed it real hard but i had some nasty flex in the car will make a vid soon subs are so stiff you can barely push them by hand. Oh and it gets low : P

cdc351jeferson
11-14-2012, 01:21 PM
So got the Xls in last night and got em installed running amp now at .5 will see what this setup can do :)