PDA

View Full Version : 2 SA-15's in a Octoport box



dancindan85
02-22-2012, 02:45 PM
So I thought it was about time to have a real box built so I had Audiofanaticz build me one and here it is where it started and how it turned out. I will post more when I recieve the box this weekend.

7 cu.ft. tuned at 32 hz

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/409413_10151583132324041_513254040_9028721_1517040 380_n.jpg


https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/420979_10151585722504041_513254040_9038629_7140809 39_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/420075_10151585722889041_513254040_9038630_1282770 89_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/401343_10151591720454041_513254040_9057303_1442041 757_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/426153_10151591720789041_513254040_9057304_1121466 636_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/407416_10151591720949041_513254040_9057305_6339821 61_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/429079_10151591721374041_513254040_9057307_1872367 69_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/417994_10151591723249041_513254040_9057311_7333199 41_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/422526_10151591721584041_513254040_9057308_2228681 59_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/429487_10151591722184041_900734437_n.jpg

dancindan85
02-22-2012, 02:47 PM
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/409133_10151591723849041_513254040_9057312_4446340 08_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/431682_10151591724184041_513254040_9057314_2054048 729_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/422356_10151591724784041_513254040_9057315_8663609 10_n.jpg

CAT MAN
02-22-2012, 02:50 PM
very nice sir

The_Grimy_One
02-22-2012, 02:50 PM
Wow, thats super incredible ****. Lol.

rgr42
02-22-2012, 05:42 PM
Nice! U should paint the port red and draw some eyebrows above the subs so it will look like a face! Haha

Buck
02-22-2012, 06:20 PM
That looks great.

dancindan85
02-22-2012, 07:34 PM
Nice! U should paint the port red and draw some eyebrows above the subs so it will look like a face! Haha

was thinking about going with a robots head.

Skip01
02-22-2012, 07:37 PM
Dang thats sick looking boss

rgr42
02-22-2012, 10:02 PM
was thinking about going with a robots head.


Yea that was my second thought hahaha

rgr42
02-22-2012, 10:04 PM
Does the port that close to th eback wall change the tuning?

jagraj7870
02-22-2012, 10:31 PM
**** nice port, tuned in

pro-rabbit
02-22-2012, 10:34 PM
I like the small mountain of saw dust behind the port from all the router cuts lol... Looks good!!!

dancindan85
02-22-2012, 11:01 PM
stfu.

^thank you lol

yes the shorter the port the higher the frequency and it all has to do with port area also. I was going to have the port stick out but I didn't have enough room.

crucial24
02-24-2012, 09:26 AM
sexiii porrtttt

I Like Waffle
02-24-2012, 09:30 AM
how much did that box cost

JeepGuy
02-24-2012, 04:14 PM
Box looks awesome!!! tuned in for results.

ThatChevyGuy
02-24-2012, 04:27 PM
Lot of labor for a port, what so good about it? It looks cool

kowboy
02-26-2012, 01:26 AM
Lot of labor for a port, what so good about it? It looks cool

You answered your own question, lol!

The_Grimy_One
02-26-2012, 02:09 AM
Lot of labor for a port, what so good about it? It looks cool

It looks awesome and I have heard many competitors say it raised their score some...

Spooney
02-26-2012, 02:13 AM
I like the port and the box looks clean as hell.

dancindan85
02-26-2012, 11:43 AM
It looks awesome and I have heard many competitors say it raised their score some...


I know this going from a pre fab to this thing was a huge jump.

dancindan85
02-26-2012, 11:44 AM
how much did that box cost

He wanted $175 but I had to give him $200 because he deserved it with the work on this box he delivered it halfway.

dancindan85
02-26-2012, 11:45 AM
and I will have get some vids up. this thing really pushes the air!

Buck
02-26-2012, 02:34 PM
That's a good box for 200 bucks.

KTMrida4life
02-26-2012, 02:37 PM
Holy crap thats some quality work there.. just looking at the 4th picture of the inside/outside of the port edges makes me feel like crap. So many smooth transistions from face to face.. lol

The_Grimy_One
02-26-2012, 02:51 PM
I love how I am a ''hater'' for asking a question.
sorry but that port is ugly as hell and not as efficient as a completely round one.

That box looks better than yours so you get mad... Smh. I have read many places that competitors gained using one of these over aeros...

---------- Post added at 12:51 PM ---------- Previous post was at 12:50 PM ----------


That's a good box for 200 bucks.

I agree, **** good box!

wone
02-26-2012, 03:29 PM
that look too good!

Dirtrider4eva
02-26-2012, 03:36 PM
Wenn is somewhat true though... efficiency wise.. round flare > octagon> slot/square.
not sure on tuning and roll off however.

The_Grimy_One
02-26-2012, 03:48 PM
Wenn is somewhat true though... efficiency wise.. round flare > octagon> slot/square.
not sure on tuning and roll off however.

He's somewhat wrong too... That's like asking someone, why did you go square port and not octagon... Cuz I can, that's why. this is one of the cleanest boxes I've seen.

The_Grimy_One
02-26-2012, 05:14 PM
I hope so cuz you are out numbered. and the box is getting painted. if you want to make fun of the box take it up with Audiofanaticz im sure he would be so enthused.

---------- Post added at 03:51 PM ---------- Previous post was at 03:50 PM ----------

In action. not the greatest video but whatever



http://youtu.be/l7oC_7ehO5U

The video is private...

dancindan85
02-26-2012, 06:37 PM
video works now.

wenn_du_weinst
02-26-2012, 06:54 PM
I think reporting their posts for trolling outside of the Dome is a good way as well. :fyi:
Meh, I wouldn't have even said anything but OP got defensive right away.

Kangaroux
02-26-2012, 07:14 PM
How did you get the front to look so clean? A lot of sanding? My biggest issue with MDF is how nasty it looks when there is any sort of glue that has soaked into the wood.

And wenn, criticism is great but bein an *** cause you don't like how it looks isn't cool.

dancindan85
02-26-2012, 07:36 PM
How did you get the front to look so clean? A lot of sanding? My biggest issue with MDF is how nasty it looks when there is any sort of glue that has soaked into the wood.

And wenn, criticism is great but bein an *** cause you don't like how it looks isn't cool.


no idea I didn't make the box Audiofanaticz did. idk if he comes on here anymore but he is on the mwcaraudio.net dudes good at what he does and hooked me up fat.

dancindan85
02-26-2012, 07:38 PM
Meh, I wouldn't have even said anything but OP got defensive right away.


should have just said nothing at all and kept everything to yourself. you are obviously an issue in this thread...

Kangaroux
02-26-2012, 07:48 PM
should have just said nothing at all and kept everything to yourself. you are obviously an issue in this thread...

Don't need to worry about him for a while he is banned

dancindan85
02-28-2012, 10:41 PM
bump for the people who didn't get to see the vid.

dancindan85
03-03-2012, 02:38 PM
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/427537_10151611481939041_513254040_9124650_3454219 55_n.jpg


https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/419899_10151611482239041_513254040_9124653_5884689 95_n.jpg



glow in the dark port

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/430078_10151611482754041_513254040_9124659_1861195 521_n.jpg

Flastrongman
03-03-2012, 02:44 PM
nice box waiting on some numbers please.

MANTI5
03-03-2012, 02:50 PM
Reminds me of an Octorok.

dancindan85
03-08-2012, 11:25 PM
bumpin' the video one more time for those who didn't get to see it.


http://youtu.be/l7oC_7ehO5U