PDA

View Full Version : Sony 5-1/4" for 97 cents...



VanLan
09-27-2011, 09:25 PM
Not sure if this is the place for this, but I just ordered 12 of these for $16, with shipping... at that price... why not? haha. anyway, in case someone is interested, here it is:
Sony 5-1/4" Treated Paper Cone Square Frame Neodymium Woofer (http://www.parts-express.com/pe/showdetl.cfm?Partnumber=299-012)

Falcons
09-27-2011, 09:26 PM
haha prolly amazing

Wingsfreak9
09-27-2011, 09:26 PM
cheap

The_Grimy_One
09-27-2011, 09:29 PM
May make some book shelf speakers with these! Crazy Cheap!

Falcons
09-27-2011, 09:30 PM
May make some book shelf speakers with these! Crazy Cheap!

yeah lol just built some sealed boxes for em and play em in your house ftw

Kangaroux
09-27-2011, 09:32 PM
Ryan bought 128 of them lol

dumple
09-27-2011, 09:42 PM
meh

The_Grimy_One
09-27-2011, 09:47 PM
Im really thinking about buying 8 and running 4 in each book shelf. Haha. Anyone know how I would wire this? I would of course add a tweet or 2 to each side, and then I assume I would have to wire the tweets together and then the mids together and connect them to s X-over... ???? Then get a sub to add to the set up. Should be pretty cheap :)
Lastly, what kind of receiver/amp would you use for this application? Sorry, I have NO experience with HT stuff. All I know how to do is hook up car audio. Lol.

dumple
09-27-2011, 09:47 PM
they got a lotta good stuff on cheap sale right now 4inch precision ports for 10 bucks

dumple
09-27-2011, 09:53 PM
theres crossovers too on there

these look decent minus the 3 ohm ****

Lanzar OPTI6MI 6.5" Opti Pro 500 Watt Midbass Speaker (http://www.parts-express.com/pe/showdetl.cfm?Partnumber=292-2596)

FtheNutHuggers
09-27-2011, 09:55 PM
I've got a few customers lined up right now that I'm using these drivers on. One has 18' ceiling in theatre room, we are doing constant radius 14' tall line arrays with 64 5.25" drivers in each main channel. In the same building, in his shop, we are doing a few hundred in mono line array crown moulding. He's already got super loud stuff in every thing we've built. His wife's DJ system is ridiculous.

dumple
09-27-2011, 09:59 PM
I've got a few customers lined up right now that I'm using these drivers on. One has 18' ceiling in theatre room, we are doing constant radius 14' tall line arrays with 64 5.25" drivers in each main channel. In the same building, in his shop, we are doing a few hundred in mono line array crown moulding. He's already got super loud stuff in every thing we've built. His wife's DJ system is ridiculous.

WTF pictures?!

The_Grimy_One
09-27-2011, 10:00 PM
I've got a few customers lined up right now that I'm using these drivers on. One has 18' ceiling in theatre room, we are doing constant radius 14' tall line arrays with 64 5.25" drivers in each main channel. In the same building, in his shop, we are doing a few hundred in mono line array crown moulding. He's already got super loud stuff in every thing we've built. His wife's DJ system is ridiculous.

Teach me your ways... I read your comment on the site. Haha. I thought this looked familar.

---------- Post added at 07:00 PM ---------- Previous post was at 06:59 PM ----------


theres crossovers too on there

these look decent minus the 3 ohm ****

Lanzar OPTI6MI 6.5" Opti Pro 500 Watt Midbass Speaker (http://www.parts-express.com/pe/showdetl.cfm?Partnumber=292-2596)

Yea this is a good price, much better than eBay or Amazon.

Kangaroux
09-27-2011, 10:01 PM
theres crossovers too on there

these look decent minus the 3 ohm ****

Lanzar OPTI6MI 6.5" Opti Pro 500 Watt Midbass Speaker (http://www.parts-express.com/pe/showdetl.cfm?Partnumber=292-2596)

I have a pair of OPTI6PM's sitting next to my desk...they are some solid equipment.

EDIT: These ones

http://www.parts-express.com/pe/showdetl.cfm?Partnumber=292-2598&FTR=opti6pm

dumple
09-27-2011, 10:01 PM
for 28 bucks im thinking about it

Kangaroux
09-27-2011, 10:04 PM
Those ones won't have very good mid bass, if you want a more filled out mid range I suggest the OPTI6PM...plus the kevlar cone is really **** lol

The_Grimy_One
09-27-2011, 10:21 PM
Could these be paired with these... Pyle Pro PSN1167 3.5" 400W Horn Piezo Tweeter Pair (http://www.parts-express.com/pe/showdetl.cfm?Partnumber=292-2648)

And these? Crossover 2-Way 8 Ohm 5,000 Hz 150W (http://www.parts-express.com/pe/showdetl.cfm?Partnumber=260-198)

Lol.

BrownVanMan
09-27-2011, 11:02 PM
i just got a pair of these Peerless 832444 4-1/2" Shielded Midbass Driver 4 Ohm (http://www.parts-express.com/pe/showdetl.cfm?PartNumber=299-278) with a pair of these 2" Treated Paper Cone Tweeter (http://www.parts-express.com/pe/showdetl.cfm?PartNumber=279-024) for my beater toyota pickup. now just need some supa cheap 4khz crossovers

RAM_Designs
09-27-2011, 11:13 PM
Yep, I bought 128 of those Sony's, plus some 18 gauge wire to make it an even $100 to avoid shipping...they'll be here tomorrow, coming in 4 boxes. :D

The_Grimy_One
09-27-2011, 11:29 PM
Yep, I bought 128 of those Sony's, plus some 18 gauge wire to make it an even $100 to avoid shipping...they'll be here tomorrow, coming in 4 boxes. :D

BEAST! What plans you got with them?

RAM_Designs
09-27-2011, 11:59 PM
BEAST! What plans you got with them?

Not really sure, lol. I was wanting to fab up some MTM bookshelves and possibly sell those. Since the Sony's have a sort of square mounting flange, using a truncated tweeter like the Sinar Baja that's on sale at madisound would be a nice fit...have everything sitting tight together, and it won't need to be very high. I'll have to see how high the mid can play, and if I can count on the rolloff to be smooth enough to not need to filter it. Then just throw a simple cap on the tweeter to do a first order crossover at ~6khz to fill the top end out.

FtheNutHuggers
10-22-2011, 05:39 AM
The mid has a nasty hump in the 5-6kHz range.....falls off fast above the 6kHz peak. I made a video of free-air pink noise response at 1m on axis for the review on PE, but it would not upload for whatever reason.