PDA

View Full Version : boom24s jeep VS cris team acts jeep



boom24
02-19-2010, 02:20 PM
so me and cris have a bet going my jeep vs his jeep i have 4 15s vs his 2 15s any one have any bets they wana trow down i built my car for bass raceing and his is built for burping.....whos side do u pick???

SPL Blazer
02-19-2010, 03:01 PM
Depends on what your bet is for, highest numbers? Highest number at a certain freq?

SICK GV
02-19-2010, 03:12 PM
Im betting on me! The deal was on burp legal score. He will be using 4 15's and 4 monster amps to my 2 15's and 1 amp. On a side note Ill have a side wager on Kaspar winning so I break even if he beats me lol just kidding. This should be fun. Good luck Dave I know your Jeeps gonna be LOUD!

boom24
02-19-2010, 03:20 PM
Im betting on me! The deal was on burp legal score. He will be using 4 15's and 4 monster amps to my 2 15's and 1 amp. On a side note Ill have a side wager on Kaspar winning so I break even if he beats me lol just kidding. This should be fun. Good luck Dave I know your Jeeps gonna be LOUD!

thanks cris good luck to u as well...its gunna be at 1 of the last shows of the year were doing it legal car off on the dash...winner takes all...this should be alot of fun

wone
02-19-2010, 03:22 PM
i go 4 15's
i know both are loud though!
pics would be nice though!

CRXBMPN
02-19-2010, 03:25 PM
displacement PLUS power advantage - boom
probably a more efficient burp frequency - chris
but i think the frequency of boom's box is going to match up with the vehicle so that may negate some of the advantage...
vehicle - chris - i just know its going to be small and loud

uhhh

CHRIS wins. *takes shower to clean himself off of the grime of saying that* lol j/k

boom24
02-19-2010, 03:30 PM
displacement PLUS power advantage - boom
probably a more efficient burp frequency - chris
but i think the frequency of boom's box is going to match up with the vehicle so that may negate some of the advantage...
vehicle - chris - i just know its going to be small and loud

uhhh


CHRIS wins. *takes shower to clean himself off of the grime of saying that* lol j/k


haha we should get some out side bets on this we will anouce the show we will be doing it at it will be one of the bigger shows this year

granted i will give cris this his jeep does a grate number as it is he also 3+ years of work into it and the jeep shows that in its numbers


BUT

dave has alot of friends and free gear...thair is no rule on power...:):) posibly 4 8k strapped on 16v...you never know:)...keep that in mind

spltuscon
02-19-2010, 04:39 PM
Okay Dave I don't have time to do all the details yet, but here's a rough sketch for you:)


http://c1.ac-images.myspacecdn.com/images02/114/l_9bc2cdeb6b0b4a7fb71f4dda4e4065bc.jpg

boom24
02-19-2010, 04:52 PM
thanks dave...so crxbmpn u think chris is still guna win 8 15s in a clam shell :)

SICK GV
02-19-2010, 04:54 PM
Yes Dave will have double the power and double the surface area. On paper he is the hands down winner. I didnt agree to car off though. My Jeep will be on as it always is. We arent in the stock classes so thats not important. Ill post some pics of the Jeep although there will be an amp change when the time comes.

SICK GV
02-19-2010, 05:16 PM
I have no idea how to go from email to here lmao. I can make a car loud but have no clue how to cut and paste. Im retaded.

SICK GV
02-19-2010, 05:34 PM
[IMG Ok "F" this

SICK GV
02-19-2010, 05:44 PM
???

SICK GV
02-19-2010, 05:48 PM
http://i1008.photobucket.com/albums/af205/88Zastava/0924091452a.jpg?t=1266620150

SICK GV
02-19-2010, 05:49 PM
http://i1008.photobucket.com/albums/af205/88Zastava/0924091453.jpg?t=1266620018

SICK GV
02-19-2010, 05:52 PM
http://i1008.photobucket.com/albums/af205/88Zastava/cp2_0925091328.jpg?t=1266619949

SICK GV
02-19-2010, 06:04 PM
I love those 8 inch drivers in the back. They be loud as hell. Box was built by Dave L. obviously and the amp is just a DD Z1A 5k. The batts are 2 8400's I picked up from Mike T from 420. The legal 154 was on 2 Batcap 3000's with car on. That number was over a db louder a few days earlier but as many of you know my window seals are shot. Thanks to all of the 6 guys that hold them in while I compete lol. Jeep is matted top to bottom front to back with 4 runs of 0/1 ga wire and a 250 amp Ohio Generator and 2 Mojos at .5 ohm. As loud as it is trust me its so much louder. You'll see Dave :)

boom24
02-19-2010, 06:15 PM
I love those 8 inch drivers in the back. They be loud as hell. Box was built by Dave L. obviously and the amp is just a DD Z1A 5k. The batts are 2 8400's I picked up from Mike T from 420. The legal 154 was on 2 Batcap 3000's with car on. That number was over a db louder a few days earlier but as many of you know my window seals are shot. Thanks to all of the 6 guys that hold them in while I compete lol. Jeep is matted top to bottom front to back with 4 runs of 0/1 ga wire and a 250 amp Ohio Generator and 2 Mojos at .5 ohm. As loud as it is trust me its so much louder. You'll see Dave :)


only time will tell

8 15s and 8 8ks...we will havta see

TeamElite-Mike
02-19-2010, 06:57 PM
I'm betting dave because he will sell his soul and one of his testicles to have enough money to do a monster build to beat chris :D

SPL Blazer
02-19-2010, 10:20 PM
thanks dave...so crxbmpn u think chris is still guna win 8 15s in a clam shell :)

Hmm, 8 15's in that clamshell versus Chris's 2 15's in his current box? I think I might still go with Chris. I've seen the numbers Clamshells like that will do.

boom24
02-19-2010, 10:28 PM
Hmm, 8 15's in that clamshell versus Chris's 2 15's in his current box? I think I might still go with Chris. I've seen the numbers Clamshells like that will do.


ur a *** steve...that 1/0 i was gunna give u.**** that.insted iam gunna ****ing hang u with it...wtf side with cris...jk i love u steve

boom24
02-19-2010, 10:29 PM
only time will tell

boom24
02-19-2010, 10:30 PM
i think its gunna be alot closerer than we all think :)

boom24
02-19-2010, 10:58 PM
i think its gunna be alot closerer than we all think :)

TeamElite-Mike
02-20-2010, 12:41 AM
Good thing it isn't a spelling bee or this would be boring..........

wone
02-20-2010, 02:26 AM
http://i1008.photobucket.com/albums/af205/88Zastava/0924091453.jpg?t=1266620018
nice!

the 8's up top looks sick

SICK GV
02-20-2010, 08:59 AM
I think this is gonna end up being a race to 60's. My poor Jeep dont wanna bump no more. Im building it as a Memphis/ACT Audio demo car. Driving a car around everyday that does 156db is cool but take its toll on EVERYTHING. Like I said before I retired the Jeep so I could build this other car but it will be fun to throw a little suttin suttin in it to battle Dave.

boom24
02-20-2010, 09:02 AM
I think this is gonna end up being a race to 60's. My poor Jeep dont wanna bump no more. Im building it as a Memphis/ACT Audio demo car. Driving a car around everyday that does 156db is cool but take its toll on EVERYTHING. Like I said before I retired the Jeep so I could build this other car but it will be fun to throw a little suttin suttin in it to battle Dave.


well if you dont wana use the jeep ill go against the crx but u have to burp at 35 hz :)

SICK GV
02-20-2010, 09:05 AM
Im gonna work out a deal with the glass guy. He has to do my other car so Ill see if hell cut me a break on doing the Jeep.

boom24
02-20-2010, 09:14 AM
gutta love those damm jeep windows...

SICK GV
02-20-2010, 09:29 AM
ill def burp my CRX at 35hz. In the mean time Im workin on my Boston accent just like Im workin on my retaded caa.

boom24
02-20-2010, 09:34 AM
****ing stoner u shouldnt wake and bake

CRXBMPN
02-20-2010, 11:28 AM
pfft why not lol...
FYI let me see if my buddy Marty will chime in with his very very large clamshell setup that team 420 built, he will tell you some of his #'s.
Chiming Marty Adair, chiming Marty Adair!

FYI my 86 gen1 crx burped @ 42hz ;) I was doing well over a 50 with two Orion H2 12's and four 1200w amps... some of those cars have two sweet spots...

tangelo95
02-20-2010, 11:42 AM
http://i1008.photobucket.com/albums/af205/88Zastava/cp2_0925091328.jpg?t=1266619949
now go put 1 battery under the hood (no batcap) shut the car off and test it.

SPL Blazer
02-20-2010, 11:54 AM
pfft why not lol...
FYI let me see if my buddy Marty will chime in with his very very large clamshell setup that team 420 built, he will tell you some of his #'s.
Chiming Marty Adair, chiming Marty Adair!

FYI my 86 gen1 crx burped @ 42hz ;) I was doing well over a 50 with two Orion H2 12's and four 1200w amps... some of those cars have two sweet spots...

Marty's old set up, with the eight Fi Q's was loud, but not great. His newer clamshell with the 18 12's wasn't so great either, it wasn't that quiet either, he was doing a 153.8 with the T3 clamshell at one of the Sanford shows. Those clamshells have a loading problem too, Marty kept blowing up the same subs at every show. They were both built for Bass Race, not for burps and the clamshells aren't ported, so thats a good reason for them not being super loud.

spltuscon
02-20-2010, 03:06 PM
This clamshell would be ported, I just didn't have much time to draw it yet.

SPL Blazer
02-20-2010, 04:50 PM
Is there enough room in that Jeep for a ported clamshell? Thats got to have a lot more room than a sealed one.

boom24
02-20-2010, 05:18 PM
Is there enough room in that Jeep for a ported clamshell? Thats got to have a lot more room than a sealed one.

plenty of room

SICK GV
02-20-2010, 05:21 PM
Ok so I decided to try the new amp in the Jeep because it will be months before I can test it in the new car. I was having problems with my regulator so the voltage started at 16.5. I need to redo my field sense wire when I'm not so sick.

SICK GV
02-20-2010, 05:24 PM
http://i1008.photobucket.com/albums/af205/88Zastava/0220001612.jpg?t=1266704670



Not bad for resting voltage and nobody around to hold the glass in. Im expecting a 157 in the Jeep when voltage is at 18v and I have 6 helpers for the glass.

boom24
02-20-2010, 05:33 PM
http://i1008.photobucket.com/albums/af205/88Zastava/0220001612.jpg?t=1266704670



Not bad for resting voltage and nobody around to hold the glass in. Im expecting a 157 in the Jeep when voltage is at 18v and I have 6 helpers for the glass.


sand bagger i bet its got a 58 in it

SICK GV
02-20-2010, 05:50 PM
When the "F" have I ever sandbagged? Name 1 time jerk lol. That 156 was a pic of the TL in the port. I only do a 125db. Dont hate.

sexyvic1
02-21-2010, 01:36 AM
both grand cherokees ? what subs r u guys using?

spltuscon
02-22-2010, 07:21 AM
Chris- Cherokee with 2 Memphis Mojo 15's

Dave- Grand Cherokee with 4 DC 4XL 15's

TeamElite-Mike
02-22-2010, 02:43 PM
I hear Dave's jeep is broken in my driveway :(

boom24
02-22-2010, 03:27 PM
I hear Dave's jeep is broken in my driveway :(

**** u *** hole...true my jeep may have a blown motor so that could put a huge damper on the season we will see when i get it back to mass...and rip the top end out of it...only wime will tell

boom24
02-22-2010, 03:39 PM
I hear Dave's jeep is broken in my driveway :(

**** u *** hole...true my jeep may have a blown motor so that could put a huge damper on the season we will see when i get it back to mass...and rip the top end out of it...only time will tell

TeamElite-Mike
02-22-2010, 03:57 PM
Hey now, this *** hole was made a 6 hour drive to get you home :D:D I still have those tissue if you want to borrow them :D:D

SPL Blazer
02-22-2010, 04:28 PM
lol

SICK GV
02-22-2010, 07:14 PM
Dont make me win by default. As soon as I throw out a number 2 db higher than usual you start blowin engines and crap lol. Get that S.O.B. back on all 8 cylinders and lets do this!

wone
02-22-2010, 08:44 PM
nice score chris!

SICK GV
02-22-2010, 09:36 PM
Thanks. I cant wait to see how the new ride comes out. Id love to see 60's this year but so wouldnt everyone who competes.

USACi NORTHEAST
02-23-2010, 09:55 PM
Thanks. I cant wait to see how the new ride comes out. Id love to see 60's this year but so wouldnt everyone who competes.

Well if u wanted to see numbers like that Chris, you could just talk into the mic thats about 60 db's

boom24
02-24-2010, 06:54 AM
Well if u wanted to see numbers like that Chris, you could just talk into the mic thats about 60 db's

wow that was pretty ruff....usaic is for *******,,,,USAIC BLOWS GET OUTA MY THREAD

SICK GV
02-24-2010, 09:08 AM
Nah Mike is always welcome here. He was just messin around. He's my boy and soon he'll be on my team so take it easy. Just cuz USACi has its issues I still compete there and like a lot of the guys Ive met there.

boom24
02-24-2010, 06:47 PM
wow that was pretty ruff....usaic is for *******,,,,USAIC BLOWS GET OUTA MY THREAD


sorry for being so ruff... iam haveing a bad week and had to take it out on someone...who better than a usaci member sry bro ...dont take it personal