PDA

View Full Version : first sub enclosure i ever built!help needed



hitm4n666
07-30-2009, 12:13 AM
hello everyone i am going to attempt my first time ever designing myfirst sub box to custom fit in were the rear ash trayin the center of the rear were the bump is in the middle of the car (96 maxima)
well some one posted a link to JL's website i am guessing and the factory specs for a sealed box are
16" x 9" x 8"
w h d

our idea is to make our box 12" x 9" x 12" thing is is this the like internal area of the box? or is it the measurement the box has to b on the outside?? im confused can i get some professional advice?? thx

btw the sub is a 8w3v2-d4 8" JL subwoofer and i wasnt to make a sealedbox thx

dappa5
07-30-2009, 12:20 AM
dude right in the user manual that comes in the box will walk you through it

dappa5
07-30-2009, 12:39 AM
and this will also be helpfull to a 1st timer
http://www.the12volt.com/caraudio/boxcalcs.asp

hitm4n666
07-30-2009, 12:47 AM
ermmmm thx but didnt answer question

dappa5
07-30-2009, 12:52 AM
:wow:is that the max dims you have ??
enter you out side measurements and wood thickness and poof it'll answer your question

hitm4n666
07-30-2009, 12:58 AM
ermmm no i have a few questions

do the measurements that the manual gives say thats the outside measurements or the inside and my wood is MDF 3/4 inch thick

dappa5
07-30-2009, 01:02 AM
it should say both in the little drawing or right
but the volume it gives is internal

and btw 12"x9"x12" would yeild .47 ft^3 internal

hitm4n666
07-30-2009, 01:05 AM
ermmm i dont understand wat all that means lol i just want to install this sub in the back in the tight area that i want to put it in and i want to get best performance out of it i can achieve thx

dappa5
07-30-2009, 01:20 AM
you want to put a box in a space thats 12x9x12 right??

that only gives you .47 cubic feet before the sub get put in (sub displaces volume )
so volume would get even smaller

what does that manual say for minimal sealed enclosure??

hitm4n666
07-30-2009, 01:33 AM
ummm it says 16x9x8 im just trying to customize this box so it fits in were i want it to go and still get best performance so im so confussed wat should i do?? i have no clue what my Depth Height and Width measurements should be ermm

dappa5
07-30-2009, 01:34 AM
ok it says .30 net so you can build it to those dims if you want
should perform well
can you build it or do you need it built for you and shipped
hell cuz u are trying i'll build and ship for $60

hitm4n666
07-30-2009, 01:37 AM
**** man if i had that money i would do it to but **** idk were u get all these numbers from and btw u think an old punch 100 would be great for this sub?? also u sure these dims are good enough to get best performance?

atlninja82
07-30-2009, 01:37 AM
sounds like he needs help. and thats a hell of a deal.

dappa5
07-30-2009, 01:41 AM
yeah i'm in the middle of a few builds so i could knock it out quick for him and he'd have it it by nxt fri lol i even have access to a few maximas so i might even jazz it up a bit

dappa5
07-30-2009, 01:43 AM
**** man if i had that money i would do it to but **** idk were u get all these numbers from and btw u think an old punch 100 would be great for this sub?? also u sure these dims are good enough to get best performance?


punch 100 lol that is old is it a 100is? yes if amp works yes it'll do well

i would go a little bigger
it can be done easy go find $75 bux and i'll build you a nice ported box that will straddle the hump in middle

hitm4n666
07-30-2009, 01:45 AM
ya the box isnt going in the trunk its going in the back seat were the rear passangers put thier feet in the middle over the hump were the center ashtray is

dappa5
07-30-2009, 01:47 AM
didn't i just say that??

hitm4n666
07-30-2009, 01:50 AM
really?? if i do buy one is there going to b some cool like wire peice that i connect the speaker into from the inside of the box to the amp?? bc alot of ppl make little holes for the wires and i think thats not done right lol but idk $75.00 thats alot will the carpet on the box match the interior??

dappa5
07-30-2009, 01:53 AM
yes color matched w terminal cup if you want and pre wired w/12 gauge

dappa5
07-30-2009, 01:54 AM
do you have the tan or the charchol??

hitm4n666
07-30-2009, 01:56 AM
charchol
also were can i learn more about subwoofer box making??

crash9201
07-30-2009, 01:57 AM
figure out what internal volume the speaker likes; build your box according to that; thats what i have learned without actually designing and building; listen to the people on the forums

dappa5
07-30-2009, 02:04 AM
lol here look @ stickies @ top of page and use that link i gave you

hitm4n666
07-30-2009, 02:06 AM
hey umm is ther any way u can show me like a model of the box that if i were to purchase it also u accept paypal right?? and how long would it take to get in my possesion if i were to pay 2marrow?

dappa5
07-30-2009, 02:07 AM
nxt fri day and sure do you want the sub straight up or angled back?
sealed or ported ?

hitm4n666
07-30-2009, 02:13 AM
hmmm definetally straight up but wat u suggest sealed or ported?

dappa5
07-30-2009, 02:13 AM
what do you listen to mostly??

dappa5
07-30-2009, 02:27 AM
what did i lose you ??
what kind of music? rap?rock? techno?
etc...

SWFL
07-30-2009, 02:33 AM
listen to dappa5. thats a hell of a deal for that box, i have seen the work he does, good man. Knows his stuff.

hitm4n666
07-30-2009, 02:34 AM
mix of rap hip hop and techno lol

dappa5
07-30-2009, 09:26 AM
ok go ported might sound better sealed for techno but rap and r&b will sound better ported so do you want it lmk be for fri morn

hitm4n666
07-30-2009, 09:58 PM
hmm right now man im really strapped for cash so im sorry but id rather make my first box so i can learn how to do this stuff for the future:)