PDA

View Full Version : 2 18" Fi BTL in '07 Dodge Magnum



feRazz
06-08-2009, 09:07 PM
I'm thinking of getting 2 Fi BTL 18" sufwoofers for my 2007 dodge magnum.. and an enclosure tuned to 30Hz.. can anyone tell me if this will fit? and any good recommendation on a proper amp that can run these subs? Thanks in advance~:)

p.s. Anyone in Toronto, Ontario, Canada that can help me build a box and help assemble/wire it into my vehicle? just name a price and yea :rolleyes:

EDIT: If 2 18s cant work, what about 2 15s??

Random1010
06-08-2009, 10:10 PM
Need about 12-14 cubes net

feRazz
06-08-2009, 10:32 PM
Need about 12-14 cubes net

would it fit tho? and would it sound proper, not all distorted and crap?

kfx450r
06-08-2009, 10:34 PM
would it fit tho? and would it sound proper, not all distorted and crap?

Only you or a fellow dodge magnum owner can tell u if it'll fit. I dont know the dimensions..If you can fit a box thats 12+ cubes after port displacement and subs etc..It'll fit.

KyngHype
06-08-2009, 10:35 PM
18's might fit, 15s definitely will...

BASS_WARRIOR
06-08-2009, 10:40 PM
I highly doubt 2 18's will fit in that trunk....maybe 1.

tez4life
06-08-2009, 10:43 PM
I highly doubt 2 18's will fit in that trunk....maybe 1.


It maybe possible, considering the Magnum doesnt have a trunk :)

Time for the OP to break out the tape measure and see what he is working with.

BASS_WARRIOR
06-08-2009, 10:45 PM
O **** a magnum! lol I was thinking charger for some reason. It's very possible then lol.

tez4life
06-08-2009, 10:57 PM
O **** a magnum! lol I was thinking charger for some reason. It's very possible then lol.

Lmao, I figured as much :)

feRazz
06-08-2009, 11:08 PM
thanks alot for the replies ppl :) so its possible for 2 18" to fit?? im thinking of an enclosure with the subs faciing up, but 1 port between the subs faceing the back of the trunk.. if that makes sense to someone..

Random1010
06-09-2009, 12:10 AM
That might work, or wall it if not.

99grandprixGT
06-09-2009, 12:10 AM
go out and measure your cargo area and lets us know the dimensions then we will be able to give ya better idea.

feRazz
06-09-2009, 08:52 PM
go out and measure your cargo area and lets us know the dimensions then we will be able to give ya better idea.

alright, will do. thanks alot on the help people. :)

BassAddictJ
06-09-2009, 08:55 PM
id do 2 15's in that car. 7 to 8 cubs @ 33 Hz....thats just me

80INCHES
06-09-2009, 09:44 PM
u can do 40wide x 20high x 30deep and get it in there with no problem
if u use 1 inch wood u can do it 2 18's subs up port up

80

18inchjeepin
06-09-2009, 09:46 PM
I have 2 18's under the window line in a car smaller than your, but i sacraficed the back seat

jdmferio13
06-09-2009, 09:50 PM
u can do 40wide x 20high x 30deep and get it in there with no problem
if u use 1 inch wood u can do it 2 18's subs up port up

80

u sir are the man and got a pm

feRazz
06-11-2009, 08:45 PM
u can do 40wide x 20high x 30deep and get it in there with no problem
if u use 1 inch wood u can do it 2 18's subs up port up

80

Thanks Alot! BIGGG Help! Wud it be possible for subs up, port to the side?

dbeez
06-11-2009, 08:48 PM
do the fi 's like small boxes my nightshades i have for sale can go in 4 cubes each and tuned to 32hz sound amazing now my box is 10 cubes but many put them in 4 each and love them..

Just303
06-12-2009, 12:31 PM
I have 2 18's under the window line in a car smaller than your, but i sacraficed the back seat


Yeah at the last comp some guy showed up in a white magnum with 2 18" Digital Designs in wall behind the front seats and some kind of power plant in the very back. But he showed up late, so never got to see any numbers:(

I guess i gont get why you would get rid of all that space why not just use 2 15's:confused:

mcsoul
06-12-2009, 01:37 PM
Sundown 18's would be happy in there. 40x30x20 is 11 cubes gross before sub and port displacement. That's not a lot of space, round areo ports will help.

dbeez
06-13-2009, 12:12 AM
Sundown 18's would be happy in there. 40x30x20 is 11 cubes gross before sub and port displacement. That's not a lot of space, round areo ports will help.

almost the exact dimensions of my box with 4 6" aeros..

roarzorz
06-13-2009, 01:01 AM
Two 18s in a Dodge Magnum.



http://i18.photobucket.com/albums/b126/derrick824/Magnum/100_2528.jpg

http://i18.photobucket.com/albums/b126/derrick824/Magnum/100_2527.jpg

http://i18.photobucket.com/albums/b126/derrick824/Magnum/Photo050.jpg

http://i18.photobucket.com/albums/b126/derrick824/Magnum/100_2563.jpg

http://i18.photobucket.com/albums/b126/derrick824/Magnum/100_2561.jpg

http://i18.photobucket.com/albums/b126/derrick824/Magnum/100_2353.jpg


Vid
http://www.youtube.com/watch?v=aoFb6iwNLjk

iknownothin2006
06-13-2009, 01:08 AM
do it dude i seen a guy running 4 t2's 15's in a magnum i would love to see what yours sounds like

80INCHES
06-13-2009, 05:53 PM
um lets just say this magnum is very very beastly
it really hurts to listen to
80

moneybags
06-13-2009, 06:01 PM
do it dude i seen a guy running 4 t2's 15's in a magnum i would love to see what yours sounds like

Is it a red magnum with a fosgate 3000 on 24's

feRazz
06-14-2009, 08:03 PM
Two 18s in a Dodge Magnum.



http://i18.photobucket.com/albums/b126/derrick824/Magnum/100_2528.jpg

http://i18.photobucket.com/albums/b126/derrick824/Magnum/100_2527.jpg

http://i18.photobucket.com/albums/b126/derrick824/Magnum/Photo050.jpg

http://i18.photobucket.com/albums/b126/derrick824/Magnum/100_2563.jpg

http://i18.photobucket.com/albums/b126/derrick824/Magnum/100_2561.jpg

http://i18.photobucket.com/albums/b126/derrick824/Magnum/100_2353.jpg


Vid
http://www.youtube.com/watch?v=aoFb6iwNLjk


THIS IS EXACTLY WHAT IM LOOKING FOR!! Any1 know where i can get this enclosure??

dbeez
06-14-2009, 08:51 PM
Might talk to derrick then all you need are my subs hahahaha

Juice+
06-14-2009, 09:02 PM
built it or get someone else to.....

roarzorz
06-14-2009, 10:21 PM
THIS IS EXACTLY WHAT IM LOOKING FOR!! Any1 know where i can get this enclosure??

Build you one.

mcsoul
06-15-2009, 04:28 PM
THIS IS EXACTLY WHAT IM LOOKING FOR!! Any1 know where i can get this enclosure??

I don't think he has back seats. Are you keeping yours?

feRazz
06-15-2009, 07:28 PM
I don't think he has back seats. Are you keeping yours?

yea, id like to keep my backseats.. is there a work around for this?

Aroc
06-15-2009, 07:46 PM
Yes 2x 15's lol
Dude 2 15's with 4000K would be awesome I'm assuming this is your daily driver as well right?

dB-SPL
06-15-2009, 08:11 PM
If you're willing to use up that much space why not do like 6-8 12's? Move way more air.. :)

-Bill-

dbeez
06-15-2009, 08:13 PM
just build a 8 cube box for the nightshades many do it and love the way they sound and it will save your back seats i would think..And i mean the 18's

dB-SPL
06-15-2009, 08:14 PM
Oops. sry. Double post
-Bill-

feRazz
06-15-2009, 08:14 PM
Yes 2x 15's lol
Dude 2 15's with 4000K would be awesome I'm assuming this is your daily driver as well right?

yeah, it is my daily driver.. >>


If you're willing to give up that much space why not do like 6-8 12's? Move way more air with the same power.
-Bill-

cus, im looking at a bang for my buck.. i dont have a lot of money to spend on 6-8 12"s ... plus, id like my backseat still there...


just build a 8 cube box for the nightshades many do it and love the way they sound and it will save your back seats i would think..And i mean the 18's

can u kindly rephrase that, i didnt get the ending bit about you meaning the 18's.. ty

dbeez
06-15-2009, 08:38 PM
Many people run the 18" nightshades in 8 ^3 boxes and love them so that should fit and leave a bit of room in the back for amp and batts..

Moose-junior
07-04-2009, 02:28 PM
I live in the toronto area, and I can pull off something for you no problem. I am actually in the GTA. We should get in contact, I'll design you a box no problem.

Mr. Slate
07-05-2009, 12:19 AM
Where is the rest of the equipement going?

feRazz
07-09-2009, 11:17 PM
I live in the toronto area, and I can pull off something for you no problem. I am actually in the GTA. We should get in contact, I'll design you a box no problem.

wow, thats great. ill pm you when i get the stuff so we can work something out :)

Also, sorry for bringin up a old thread, but, is it possible to fit them with the amp, etc, and leave just a bit of space for small stuff like groceries, etc??

feRazz
07-11-2009, 07:51 PM
bump.?

Carnivorous18
07-12-2009, 05:42 AM
wow, thats great. ill pm you when i get the stuff so we can work something out :)

Also, sorry for bringin up a old thread, but, is it possible to fit them with the amp, etc, and leave just a bit of space for small stuff like groceries, etc??

Lol I get your vibe im worried about the same thing too for my civic and 15" fi btl when i get it. But you have to remember if your building a box to keep your back seats, you can always use your backseat and passenger seat for groceries, etc. Yea still having room in the trunk is ideal, but im guessing it wont be much haha.

feRazz
07-12-2009, 07:55 PM
lol yea, i was just curious about a little space in the trunk for when i take like fam out or friends n crap and wanna put a few beers in the back :P

Carnivorous18
07-13-2009, 07:25 PM
lol yea, i was just curious about a little space in the trunk for when i take like fam out or friends n crap and wanna put a few beers in the back :P

Assuming the air that comes out of the box port is cold, just stick them in there:p:

feRazz
08-08-2009, 12:04 AM
Also, sorry for bringin up a old thread, but, is it possible to fit them with the amp, etc, and leave just a bit of space for small stuff like groceries, etc??

bump*

MazzaSECv.2
08-08-2009, 12:12 AM
You got back seats for groceries beer and family :)