PDA

View Full Version : Fiberglass ranger door pods.



bigbud747
12-18-2008, 09:43 PM
Well, finally got started on making some door pods for this beast. We definitely needed to upgrade the mids and highs, so we got a set of Focal A1 6.5 components. The guy this is for wanted to still be able to have the Alpine type S 5x7's in the door, so I had to figure out a way to make pods that looked good hold a 6.5, and still not cover up the stock location for the door speakers. I just started this today and probably won't get done till sunday. I'll let the pictures do the explaining on what I'm doing with these doors. I could only start on one door today since I ran out of resin:crap:. Oh well. I'll get started on the other door tomorrow and and start getting the frame work set up, and hopefully the cloth stretched over and hardened. But we'll see. On to the pictures.

http://i265.photobucket.com/albums/ii201/bigbud747/PC180707.jpg

http://i265.photobucket.com/albums/ii201/bigbud747/PC180710.jpg

http://i265.photobucket.com/albums/ii201/bigbud747/PC180711.jpg

http://i265.photobucket.com/albums/ii201/bigbud747/PC180712.jpg

http://i265.photobucket.com/albums/ii201/bigbud747/PC180713.jpg

http://i265.photobucket.com/albums/ii201/bigbud747/PC180714.jpg

http://i265.photobucket.com/albums/ii201/bigbud747/PC180719.jpg

http://i265.photobucket.com/albums/ii201/bigbud747/PC180720.jpg

http://i265.photobucket.com/albums/ii201/bigbud747/PC180722.jpg

thorshammer1
12-18-2008, 09:56 PM
Sweet. Love the design in it!

blackbonnie
12-18-2008, 10:05 PM
fiberglass and dip ftw...

bigbud747
12-18-2008, 10:15 PM
Haha. Didn't even see that. I would have figured someone would have noticed the cookie on the plate in front of the panel before that. Sour cream cookies FTMFW.

bigbud747
12-18-2008, 11:32 PM
Sweet. Love the design in it!

That's actually not suppose to be like that. That's just the excess tape we couldn't get peeled off the back. Lol. It makes for a cool design none the less.

bigbud747
12-21-2008, 12:09 AM
I've been working on these things the past 2 days, and they should be bondoed and sanded tomorrow, with the possibility of them being painted tomorrow. Anyway, don't judge this too bad considering this is only my second fiberglass project. So far this is actually turning out pretty freaking good compared to my kickpanels I made, which turned out nice in the end, so these will look good when they're done. They just don't look that hot now. Haha. I got the cloth stretched, hardened, and fiberglass put on which is hardening right now and won't be done hardening till tomorrow. Even tho things don't look that even on both sides, I've learned that bondo will fix pretty much anything.:D Lol. On to the pictures!

http://i265.photobucket.com/albums/ii201/bigbud747/PC200733.jpg

http://i265.photobucket.com/albums/ii201/bigbud747/PC200736.jpg

http://i265.photobucket.com/albums/ii201/bigbud747/PC200737.jpg

http://i265.photobucket.com/albums/ii201/bigbud747/PC200741.jpg

http://i265.photobucket.com/albums/ii201/bigbud747/PC200742.jpg







And here's my new toy.:D:D














http://i265.photobucket.com/albums/ii201/bigbud747/PC200744.jpg

http://i265.photobucket.com/albums/ii201/bigbud747/PC200746.jpg

KHARPS
12-21-2008, 12:11 AM
That's some great work! Would you ever make a pair of those pods and sell them? I have a reg cab ranger. What IA sub is that?

Louisiana_CRX
12-21-2008, 12:15 AM
Looks nice...

bigbud747
12-21-2008, 12:23 AM
That's some great work! Would you ever make a pair of those pods and sell them? I have a reg cab ranger. What IA sub is that?

Thanks. Haha. I'm charging this guy 75 a door, so 150 total. If I could somehow make a vaccuum mold of this thing when it's done and fiberglass the inside, I would sell them for 200 for the pair. I think that would be a pretty reasonable price seeing what other stuff goes for. Haha. I just can't wait till tomorrow when these will actually start to take shape with the bondo.

And that's a DP 12 d2. I'm replacing my 12" Bl in my single cab ram 1500 running off about 750 watts, making a fiberglass box, and running this beast at 1500 watts:D. Look for a buildup on that in the next week or two after I get this holiday stuff out of the way. Haha. Here's a link the a picture of what my current setup looks like now.

http://www.caraudio.com/forum/showthread.php?t=333406

twisztdauthorit
12-21-2008, 12:25 AM
How come the fleece is so ruffled up? Looks kinda uneven, is it supposed to be that way?
nice sub btw

KHARPS
12-21-2008, 12:27 AM
Thanks. Haha. I'm charging this guy 75 a door, so 150 total. If I could somehow make a vaccuum mold of this thing when it's done and fiberglass the inside, I would sell them for 200 for the pair. I think that would be a pretty reasonable price seeing what other stuff goes for. Haha. I just can't wait till tomorrow when these will actually start to take shape with the bondo.

And that's a DP 12 d2. I'm replacing my 12" Bl in my single cab ram 1500 running off about 750 watts, making a fiberglass box, and running this beast at 1500 watts:D. Look for a buildup on that in the next week or two after I get this holiday stuff out of the way. Haha. Here's a link the a picture of what my current setup looks like now.

http://www.caraudio.com/forum/showthread.php?t=333406

That's a great price and good work. I'm looking forward to your new build, I had a 10'' BL in my ranger up until two days ago.....I'm very jealous of how much space you have in that ram.

bigbud747
12-21-2008, 12:27 AM
That's actually speaker grill cloth, and the reason it is, is because that's the best it was gonna get considering it was a ***** to even get it that stretched out. I'm honestly not concerned about it since I can just spread some bondo on and make it all nice and purdy.

bigbud747
12-21-2008, 12:30 AM
That's a great price and good work. I'm looking forward to your new build, I had a 10'' BL in my ranger up until two days ago.....I'm very jealous of how much space you have in that ram.

Yeah. My Bl pounds, but it's d1 so it's only getting 750 watts. Even tho the DP has a mounting depth of 8.5", it should fit a little better than my Bl. And with it powered by 1500 watts, and a 6" aero port:eek: tuned to 32 hz, there won't be anything left of my dash. If your a dodge owner (years '94-'01) you'll know what I'm talking about. But hopefully after I get all my little projects done, fiberglassing a dash will be next on my list.

KHARPS
12-21-2008, 12:32 AM
Yeah. My Bl pounds, but it's d1 so it's only getting 750 watts. Even tho the DP has a mounting depth of 8.5", it should fit a little better than my Bl. And with it powered by 1500 watts, and a 6" aero port:eek: tuned to 32 hz, there won't be anything left of my dash. If your a dodge owner (years '94-'01) you'll know what I'm talking about. But hopefully after I get all my little projects done, fiberglassing a dash will be next on my list.

That's going to be pretty sweet. I just put a 12'' Nightshade which also has 8.5'' mounting depth in two days ago and now my passenger seat is pretty much useless.....I think I'm going to have to sell the Nightshade now :(

twisztdauthorit
12-21-2008, 12:38 AM
plan on using lots of bondo eh?

From experience i found that its easier to just get a nice stretchy fleece and do it as tight as possible without ripping. Bondo is to fix minor surface imperfections, not necessarily whole craters ;)

Worlddre
12-21-2008, 12:49 AM
yea you may want to go ahead and try again bondo is not going to fix that

not to mention properly stretched fabric be it fleece or whatever will end up with a much better overall shape

bigbud747
12-21-2008, 12:51 AM
plan on using lots of bondo eh?

From experience i found that its easier to just get a nice stretchy fleece and do it as tight as possible without ripping. Bondo is to fix minor surface imperfections, not necessarily whole craters ;)

Well, not that much. Lol. It's really not that bad, it's just the pictures make it look really bad. And I do have fleece, but I thought using speaker grill cloth would be easier to get around the tweeter ring and just all around easier to use since this isn't a big project. It's turned out nice so far so I'm not too worried. Haha. Where the cloth makes a "V" shape after the 6.5 ring, I'll make that more prominent and have the "V" along with everythin in front of it (meaning the speaker rings) painted a metallic silver, with the rest being painted navy blue. But we might change the colors up. Who knows. Lol

bigbud747
12-21-2008, 12:57 AM
yea you may want to go ahead and try again bondo is not going to fix that

not to mention properly stretched fabric be it fleece or whatever will end up with a much better overall shape

Well you should have seen my kickpanels when they were being fiberglasses. My kickpanels make these look like gold. Haha. And I used bondo to get everythin nice and smooth, and everything turned out good. I'll say to you what I would any other punk kid who's got a "system" and likes talks trash, "I'd like to see you do this and have it turn out half this good on your second fiberglass project". Just saying. :fyi:

Worlddre
12-21-2008, 01:01 AM
first of all not a "punk kid with a system"

second were it my second glass project i would not be charging someone for that

bigbud747
12-21-2008, 01:07 AM
first of all not a "punk kid with a system"

second were it my second glass project i would not be charging someone for that

First of all, I wasn't calling you a punk kid, I was just refering to the fact the losers around here who think they've got a system talk **** on the kids who do have nice systems.

Secondly, it's my tools, my shop, and my time, and I think all of that is worth something. Would you work a job for a week and not want to get paid? I wish I had that kind of money where I could just waste my time doing something and not get anything in return.

twisztdauthorit
12-21-2008, 02:16 PM
punk kids on CA.com ? no way

Jeremy M
12-21-2008, 02:34 PM
Secondly, it's my tools, my shop, and my time, and I think all of that is worth something. Would you work a job for a week and not want to get paid? I wish I had that kind of money where I could just waste my time doing something and not get anything in return.

that's a good way to put it.

bigbud747
12-21-2008, 06:09 PM
Got the first layer on and sander down, and now I'm waiting on the second layer to dry. The second layer pretty much is, so i put them on the door with tape down, and filled the gap between the door and the pods to give them I nice clean line. I'll probably be sanding on these most of the day tomorrow, and they might get finished tomorrow depending on what time I have to got into work. Picture time!!

http://i265.photobucket.com/albums/ii201/bigbud747/PC210747.jpg

http://i265.photobucket.com/albums/ii201/bigbud747/PC210748.jpg

http://i265.photobucket.com/albums/ii201/bigbud747/PC210749.jpg

http://i265.photobucket.com/albums/ii201/bigbud747/PC210750.jpg

http://i265.photobucket.com/albums/ii201/bigbud747/PC210752.jpg

http://i265.photobucket.com/albums/ii201/bigbud747/PC210751.jpg

twisztdauthorit
12-21-2008, 08:33 PM
that's alotta **** bondo. How man layers of FG are underneath that?

brokeitagain
12-21-2008, 08:51 PM
that could have looked so much better than that, theres www.fiberglassforums.com that is the name i think, go there for some tips to improve your skills

bigbud747
12-21-2008, 11:44 PM
3 layers of fiberglass. And I've seen multiple install's on fiberglassforums.com that use that much bondo. So idk what to tell ya. Haha. And to Brokeitagain, your honestly judging what it looks like now to what it will look like when it's done? You just need to GTFO if that's all you've got to say because obviously you don't know there is a little process called "sanding" after all this **** has dried. Please tell me you knew that.:crap: I'm not trying to be a ****, but don't post **** like that if you don't even know what you're talking about.

brokeitagain
12-22-2008, 12:03 AM
i guess ten years of auto body refinishing and painting means i dont know ****, those look like *** and, dont post up pics of **** if you cant take a little constuctive critisism,(SP?)

Cgballin2002
12-22-2008, 12:12 AM
Looking good.

MikeyB
12-22-2008, 12:28 AM
Hrrrmmm....

The stretch job is what really hurt you. You should have used a bit stronger material and secured it properly with staples or CA glue. I would have used fleece or at least a t-shirt type of cloth.

Worlddre
12-22-2008, 09:10 AM
3 layers of fiberglass. And I've seen multiple install's on fiberglassforums.com that use that much bondo. So idk what to tell ya. Haha. And to Brokeitagain, your honestly judging what it looks like now to what it will look like when it's done? You just need to GTFO if that's all you've got to say because obviously you don't know there is a little process called "sanding" after all this **** has dried. Please tell me you knew that.:crap: I'm not trying to be a ****, but don't post **** like that if you don't even know what you're talking about.

yes but had the stretch job been better you would not have required that much bondo thus m making your life much easier and likely your finished product better looking

crunktimes.com
12-22-2008, 09:32 AM
Novice work at best.

IamDeMan
12-22-2008, 09:46 AM
Oh IC.


Carry on.

ramos
12-22-2008, 09:52 AM
**** that's a lot of bondo lol. I gotta question. Are those pods sealed? Doesn't look like much airspace in there at all. :)

ramos
12-22-2008, 09:54 AM
Hrrrmmm....

The stretch job is what really hurt you. You should have used a bit stronger material and secured it properly with staples or CA glue. I would have used fleece or at least a t-shirt type of cloth.

Mold fabric doesn't really need to be strong. It's just there for the shape, and to give you something to laminate the glass to. T shirt or grill cloth is fine, how ever his stretching leaves a lot to be desired. :)

Worlddre
12-22-2008, 09:55 AM
op if you dont listen to anyone else in this thread listen to the man above me!

Eugenics
12-22-2008, 11:24 AM
Nice work man, looks like a factory job.

ramos
12-22-2008, 11:26 AM
Nice work man, looks like a factory job.

Given the current decline of the auto industry, you may be on to something there lol :)

req
12-22-2008, 12:55 PM
mediocre at best. :crap:

if your stretch job was better, you could have just cut a hole in the back side of the pod, put some glass up on the inside of it instead of the back, then you would be all set for an IB install..


but are you trying to seal those door pods?

because focal recommends 30L of sealed airspace with an F3 of 74hz for the 165 A1 set. just FYI i am quite positive that there is nowhere near that much space in there.

DBfan187
12-22-2008, 01:31 PM
http://img166.imageshack.us/img166/4712/dungonyu9.jpg

msimon
12-22-2008, 01:37 PM
3 layers of fiberglass. And I've seen multiple install's on fiberglassforums.com that use that much bondo. So idk what to tell ya. Haha. And to Brokeitagain, your honestly judging what it looks like now to what it will look like when it's done? You just need to GTFO if that's all you've got to say because obviously you don't know there is a little process called "sanding" after all this **** has dried. Please tell me you knew that.:crap: I'm not trying to be a ****, but don't post **** like that if you don't even know what you're talking about.

You only used 3 layers of glass? Those are going to be some very weak door pods.

I am certainly glad that I am not paying for them...

ramos
12-22-2008, 02:08 PM
You only used 3 layers of glass? Those are going to be some very weak door pods.

I am certainly glad that I am not paying for them...

Bah , I have made pods with three layers that you could park a car on. Three layers of 17oz stitched biaxial is a chit ton stronger than three layers of 3oz long strand. Three layers of what, and what weight is what should be at question?

MikeyB
12-22-2008, 03:08 PM
Mold fabric doesn't really need to be strong. It's just there for the shape, and to give you something to laminate the glass to. T shirt or grill cloth is fine, how ever his stretching leaves a lot to be desired. :)

I agree. :)

msimon
12-22-2008, 04:42 PM
Bah , I have made pods with three layers that you could park a car on. Three layers of 17oz stitched biaxial is a chit ton stronger than three layers of 3oz long strand. Three layers of what, and what weight is what should be at question?

Very true, but judging by his pictures I would assume the later.

bigbud747
12-23-2008, 11:16 AM
Finally got these things done. And thanks for all the comments assjockies. This is the only picture I've got because we had to go to work right after we got them put in so no time for pictures. Enjoy.

http://i265.photobucket.com/albums/ii201/bigbud747/PC220755.jpg





And btw, that's not me holding that fiberglass mold, but a buddy of mine and he thought it was funny as hell. Haha. Good job on whoever photochopped it.

DBfan187
12-23-2008, 11:34 AM
It was IamDeMan.

Worlddre
12-23-2008, 11:37 AM
not something i would have paid for but to each his own

Eugenics
12-23-2008, 11:39 AM
you could have smoothed things out. christ.

ramos
12-23-2008, 12:04 PM
Wow:crap:

bdawson72
12-23-2008, 12:18 PM
Heck I'm just happy he was brave enough to try and pull of pods in the ranger. I look at them every day and just shake my head.

MikeyB
12-23-2008, 12:28 PM
:( I feel bad for the guy that spent the :greedy:

Hopefully you at least learned something from it and carry it with you next time.

budahbuddy803
12-23-2008, 12:42 PM
i agree that it should have been stretched better from the beginning, and it looks alright. The thing about it is, how does it sound? I do not think there is enough air space in those pods for those speakers either.

bhsdriller
12-23-2008, 12:46 PM
needs more sanding, they look a littly wavy

bigbud747
12-23-2008, 12:58 PM
i agree that it should have been stretched better from the beginning, and it looks alright. The thing about it is, how does it sound? I do not think there is enough air space in those pods for those speakers either.

I don't get my everyone is saying I need to treat these like an SQ setup and have the midbass seperate and all that ****. There are 2 18's in this ranger. SQ is completely irrelevant when you've gone that far, and all these are for is to just get him louder in the mids and highs. There's no point in making an enclosure in the door. They sound just fine the way they are and they absolutely scream. When you repalced your stock door speakers did you make and enclosure inside the door for them? Now if there was one 10" sub in this truck where you could actually hear midbass, then yes, more planning would have gone into this and there would have been the right amount of airspace. And the kid I did this for was completely satisfied so I don't care what y'all think. This is only my second fiberglass project and I still have a lot to learn, but don't talk **** on this. And like bdawson72 said, at least I was brave enough to even attempt it. I've never seen any other ranger like it so I'm satisfied.

MikeyB
12-23-2008, 01:03 PM
I don't get my everyone is saying I need to treat these like an SQ setup and have the midbass seperate and all that ****. There are 2 18's in this ranger. SQ is completely irrelevant when you've gone that far, and all these are for is to just get him louder in the mids and highs. There's no point in making an enclosure in the door. They sound just fine the way they are and they absolutely scream. When you repalced your stock door speakers did you make and enclosure inside the door for them? Now if there was one 10" sub in this truck where you could actually hear midbass, then yes, more planning would have gone into this and there would have been the right amount of airspace. And the kid I did this for was completely satisfied so I don't care what y'all think. This is only my second fiberglass project and I still have a lot to learn, but don't talk **** on this. And like bdawson72 said, at least I was brave enough to even attempt it. I've never seen any other ranger like it so I'm satisfied.

Dude, do you not want any constructive criticism? Whether your getting your nuts busted or not....at least your finding out if your doing it right....which your not. Part of the learning process is learning from your mistakes....

Everyone makes mistakes and nobody can do something perfect the first time. Learn to deal with it and stfu.

SSS 18734
12-23-2008, 01:10 PM
http://img166.imageshack.us/img166/4712/dungonyu9.jpg

Posting 41,000+ posts doesn't eat up enough of your time, does it?

lawl.

DBfan187
12-23-2008, 01:31 PM
Nope, this is the slow season here at work so I post. IamDeMan made that pic btw, not I.

SSS 18734
12-23-2008, 01:42 PM
ha. Props to him, I guess, for his fine photoshoppery.

bigbud747
12-23-2008, 01:43 PM
Dude, do you not want any constructive criticism? Whether your getting your nuts busted or not....at least your finding out if your doing it right....which your not. Part of the learning process is learning from your mistakes....

Everyone makes mistakes and nobody can do something perfect the first time. Learn to deal with it and stfu.

And I am learning, but I'm not sure why everyone thinks I'm not. I never said i was the master of fiberlgass and there shouldn't be any reason why I'm not the best, so I'm not sure why you said that.


I know there are just a bunch of e-thugs on here (not saying you are) that all they do is sit on here all day and post stupid **** for no reason. I am learning and I love it when people give me advice, but ******* people, give me some good advice and quite posting **** that doesn't make a difference. I know there have been some good stuff posted on here, but if all you've got to do is run your post count up and talk ****, then you need to be the one to stfu.

MikeyB
12-23-2008, 02:55 PM
And I am learning, but I'm not sure why everyone thinks I'm not. I never said i was the master of fiberlgass and there shouldn't be any reason why I'm not the best, so I'm not sure why you said that.


I know there are just a bunch of e-thugs on here (not saying you are) that all they do is sit on here all day and post stupid **** for no reason. I am learning and I love it when people give me advice, but ******* people, give me some good advice and quite posting **** that doesn't make a difference. I know there have been some good stuff posted on here, but if all you've got to do is run your post count up and talk ****, then you need to be the one to stfu.

Im just saying, learn to take criticism. You've been told the right way to do things and you seem to not want to admit that you fvcked up. Especially for charging someone for that :confused: But I guess that arrangement is between you and whom ever and as long as the customer is happy thats all that matters....

ramos
12-23-2008, 04:03 PM
I don't get my everyone is saying I need to treat these like an SQ setup and have the midbass seperate and all that ****. There are 2 18's in this ranger. SQ is completely irrelevant when you've gone that far, and all these are for is to just get him louder in the mids and highs. There's no point in making an enclosure in the door. They sound just fine the way they are and they absolutely scream. When you repalced your stock door speakers did you make and enclosure inside the door for them? Now if there was one 10" sub in this truck where you could actually hear midbass, then yes, more planning would have gone into this and there would have been the right amount of airspace. And the kid I did this for was completely satisfied so I don't care what y'all think. This is only my second fiberglass project and I still have a lot to learn, but don't talk **** on this. And like bdawson72 said, at least I was brave enough to even attempt it. I've never seen any other ranger like it so I'm satisfied.


Why do you not quote my posts when I'm the first person to point out how small those pods were? I never said anything about making an enclosure in the door. I was just wondering why you didn't open up the backs of the pods you made so they use the airspace in the door. If you think they sound good now, try that and you will **** your pants.

Next time, when you're wrapping mold fabric.

1. Have the door panel prepped ( tape it up good)and ready to have the pod bolted onto to it.
2. Make sure your frame work is sturdy and will hold up to you pulling your mold fabric taught.
3. Use a little ca glue and temporarily glue the bolts that hold it to the door panel in place.
4. Use some spray glue to hold your mold fabric to your skeleton.
5. Stretch it good and tight, then attach the pod to your taped up door panel BEFORE you apply any resin. This way your new pod won't warp all to hell while it's curing. Leave it attached to the door panel at least 24 hours. The longer the better actually.
6. Post more pics so we can see your work progressing :)

Worlddre
12-23-2008, 05:06 PM
as stated before LISTEN TO THIS MAN!!!!^^^^

Mr. Slate
12-23-2008, 05:48 PM
Well you have to start somewhere.

brokeitagain
12-23-2008, 08:43 PM
holy cow, that looks worse in paint than it did in filler, really you rushed those things and that made them look horrible, you did not take any pride in constructing them.
I would have never even admitted to doing that even if it was only my second attempt at FG. You have much to learn before you charge anyone a dime for that kind of shotty workmanship. I would give the guy his money back and apologize for the whole mess you made of his door panels

bigbud747
12-23-2008, 11:12 PM
Why do you not quote my posts when I'm the first person to point out how small those pods were? I never said anything about making an enclosure in the door. I was just wondering why you didn't open up the backs of the pods you made so they use the airspace in the door. If you think they sound good now, try that and you will **** your pants.

Next time, when you're wrapping mold fabric.

1. Have the door panel prepped ( tape it up good)and ready to have the pod bolted onto to it.
2. Make sure your frame work is sturdy and will hold up to you pulling your mold fabric taught.
3. Use a little ca glue and temporarily glue the bolts that hold it to the door panel in place.
4. Use some spray glue to hold your mold fabric to your skeleton.
5. Stretch it good and tight, then attach the pod to your taped up door panel BEFORE you apply any resin. This way your new pod won't warp all to hell while it's curing. Leave it attached to the door panel at least 24 hours. The longer the better actually.
6. Post more pics so we can see your work progressing :)



I'm really glad that you are on the board, so I can actually learn something. I should have used fleece, but whats done is done. The speakers scream now, so there wouldn't be any point in opening up the doors, because the guy's satisfied and we'll leave it at that. I will be making a sub box pretty soon for my new sub, so I might be posting up a build up of it in the next week or two. All I need is practice, and I know that. And I'll be using fleece, and about 8 layers of glass on the box, so it will be sturdy as a mofo.

ramos
12-24-2008, 09:00 AM
I'm really glad that you are on the board, so I can actually learn something. I should have used fleece, but whats done is done. The speakers scream now, so there wouldn't be any point in opening up the doors, because the guy's satisfied and we'll leave it at that. I will be making a sub box pretty soon for my new sub, so I might be posting up a build up of it in the next week or two. All I need is practice, and I know that. And I'll be using fleece, and about 8 layers of glass on the box, so it will be sturdy as a mofo.


Doesn't have to be fleece. I don't use fleece most of the time actually. I hate the way it pills up. Makes more sanding, and I hate sanding as well lol. I use lycra swimsuit/ dress material that is very similar to a thin version of neoprene. It stretches in all directions, it's thin, and it holds it shape an arse ton better than fleece will ever have a chance to. Patience and prep are 95% of a good glass job :)


edit - like this stuff
http://www.fashionfabricsclub.com/catalog_items.aspx?TypID=203&Viewby=Types&Page=1&gclid=COSoz5On2ZcCFQG7Ggode16L7A

You can usually find it locally at fabric stores and wally world some times. :)

IamDeMan
12-29-2008, 01:27 PM
It was IamDeMan.


Nope, this is the slow season here at work so I post. IamDeMan made that pic btw, not I.Pics or BS!


as stated before LISTEN TO THIS MAN!!!!^^^^nDeed.


Well you have to start somewhere.
Yes we do. My first time with FG is documented in here too. It certainly could use improving and things were pointed out. I was greatful for the advice and criticism. I learned one important thing. I hate working with fiberglass
:laugh:

evanhurford
01-19-2009, 12:18 AM
alright ****. I own the truck and I paid him for the labor I was also there to help so I got to learn how and how not to do FB. i think it's awesome.

I'm happy with it and at least we're doing ti ourselves and not getting pounded in the anus by a shop.


I don't car what you have as long as it's coustom and the wat you like it, thats all that really matters and if prople can't see that then you all can go thumb your ball sacks.

P.S i'm the one in the photoshopped pic ( which is awsome BTW )

peace F u c ke r s

evanhurford
01-19-2009, 12:19 AM
I also just repainted them flat black so it looks alot better now

Mike465
01-19-2009, 12:33 AM
Well when you do your next build use flease and strech it very tight save you alot of sanding in the end. Here is my door after I streched the flease on it.

http://i341.photobucket.com/albums/o390/mike_465/Door%20Build%20out/DSCF0026.jpg

http://i341.photobucket.com/albums/o390/mike_465/Door%20Build%20out/DSCF0029.jpg

http://i341.photobucket.com/albums/o390/mike_465/Door%20Build%20out/DSCF0030.jpg

http://i341.photobucket.com/albums/o390/mike_465/Door%20Build%20out/DSCF0034.jpg

You get much nicer contures, and in the end they comeout looking much better.

evanhurford
01-20-2009, 02:17 PM
that looks real good man. I just wish I had some more room to work with. it's pretty cramped in my cab

Mike465
01-20-2009, 03:39 PM
that looks real good man. I just wish I had some more room to work with. it's pretty cramped in my cab

Thanks man, yeah I had to build my doos out almot 3 iches.

evanhurford
01-22-2009, 08:44 PM
Wow. yeah there is no way. My fb already is about to touch the seats whan the door is closed

spencer321
01-29-2009, 02:13 AM
Well when you do your next build use flease and strech it very tight save you alot of sanding in the end. Here is my door after I streched the flease on it.

http://i341.photobucket.com/albums/o390/mike_465/Door%20Build%20out/DSCF0026.jpg

http://i341.photobucket.com/albums/o390/mike_465/Door%20Build%20out/DSCF0029.jpg

http://i341.photobucket.com/albums/o390/mike_465/Door%20Build%20out/DSCF0030.jpg

http://i341.photobucket.com/albums/o390/mike_465/Door%20Build%20out/DSCF0034.jpg

You get much nicer contures, and in the end they comeout looking much better.


this is just ****in sick!

z0n3d0u7
01-29-2009, 02:41 AM
Glad to see your getting into fiberglass. Im on my first fiberglass project as well. I have been using Tshirt material for my door pod's, But my next project will be a back dash, so ill need more fabric so ill probably go with something like the swim fabric.

I agree with what they said about stretching and too much bondo. iirc, bondo's meant to be used less then 1/8" thick. Either way i aint hating, keep it up and you'll get the hang of it.

AVX Mike
02-01-2009, 11:30 AM
The above pics.....that is a well built and strecthed door panel. Very nice prep work.

Before I comment I will give a little background on myself....I work at a custom shop doing work like this regulary. I started about 8 years ago doing fiberglass. There is a lot to learn to do it right and have less to do while working with it. Don't be so defensive as people tell you what you did wrong. We have all been there while learning it. The advice you are being given is to save you time, money and hassles on your next project. If you get all pissy when people offer advice to improve your work, don't post pics of your work. Not everyone here is a 16 year old kid easily impressed by sub standard glass work. Yes, they look okay in the end. A lot of time could have been saved (along with a lot of bondo) by doing it the right way from the start. Some tips from a pro for the next time you do a glass project....

Use fleece, it stretches well, builds up fast and is cheap to get. Use staples or ca glue to hold your fleece tight in the shape you want the panel to be. Mix your glass a little cold if you don't want your panel to warp as it cures. Use minimal bondo when possible. This is fiberglass you don't want to offset the lightness of the fg with a ton of bondo. Use ultra light or premium bondo to do your filling. It is lighter to begin with and sands a lot easier. Unless you want to sand forever and have a really good eye for it, avoid painted glass. Vinyl and suede look very good and you can get away with less sanding. Paint shows every flaw. When just starting out, carpeted kick panels will get your confidence up and still look good in the end.

I'm not trying to be a **** about your work. I was there once and did things about the same way you did. Listen to people who have done this awhile and you will learn many tricks to make them look better and be easier to build. There is a reason shops charge what they do for this kind of work. It is time consuming and worth the money we charge for it to be done well. Good job on your second project! Stick with it and keep learning. We all started where you are.

springer
02-01-2009, 01:31 PM
First of all, I wasn't calling you a punk kid, I was just refering to the fact the losers around here who think they've got a system talk **** on the kids who do have nice systems.

Secondly, it's my tools, my shop, and my time, and I think all of that is worth something. Would you work a job for a week and not want to get paid? I wish I had that kind of money where I could just waste my time doing something and not get anything in return.

no doubt, time is worth money. but there will be lots of time "wasted" practicing on projects for yourself or just practicing in general. maybe you could think about doing fiberglass projects that are more for structure rather than cosmetics first. that is how i taught myself more or less.... make a mostly wood box with maybe a fg bottom molded to the floor under a truck seat or something.... anyways, big balls imo to actually charge someone for other than materials on that....

germandark
02-01-2009, 05:42 PM
round two on those pods I hope.

THUNDERBIRD
02-01-2009, 09:15 PM
i give you credit for learning. BUT with that said they turned out like ****. my only experience with grill cloth or like material turned out like that. that material is ment for smaller things. use fleece, order the nice stuff that strecthes both ways and take your time, learn to use CA clue and learn to use bondo and kitty hair well. o and buy the right tools because they make it easier, i have $2500 into tools for a relativly basic box full and i pound out great work.

quest51210
02-01-2009, 10:15 PM
wow, you must have not been offended...i mean coming here, talking ****, and whining like a girl really showed us. :laugh:



alright ****. I own the truck and I paid him for the labor I was also there to help so I got to learn how and how not to do FB. i think it's awesome.

I'm happy with it and at least we're doing ti ourselves and not getting pounded in the anus by a shop.


I don't car what you have as long as it's coustom and the wat you like it, thats all that really matters and if prople can't see that then you all can go thumb your ball sacks.

P.S i'm the one in the photoshopped pic ( which is awsome BTW )

peace F u c ke r s