PDA

View Full Version : 2 Type R's box



ShiningBuick
05-02-2008, 11:41 AM
Buddy of mine wanted me to hook him up with a system. Took all his cash-monies and bought a couple Type-R 12's, a 1500rms x1 Boss amp (lol, I know, but it was cheap and works), and built a 3 cu box ported to 33 Hz. He didn't want it carpeted so I just spray bombed it, oh well. It would've looked better if he had given me some extra to buy carpet.

Here's a couple pics.. it's pretty loud, I wish it was my setup. :p:
http://memimage.cardomain.net/member_images/11/web/2675000-2675999/2675735_137_full.jpg
http://memimage.cardomain.net/member_images/11/web/2675000-2675999/2675735_136_full.jpg
http://memimage.cardomain.net/member_images/11/web/2675000-2675999/2675735_135_full.jpg

psych0ticnemes1
05-02-2008, 11:43 AM
Not bad at all, looks good! Boss doesn't make a great amp at all but if he's happy that is all that counts. When the amp goes poof, spend a little more and get a more durable amp. ;)

ShiningBuick
05-02-2008, 11:48 AM
Heh, with it being a re-furb I'm willing to bet it won't be especially long.
Still, a friend of mine is running a Boss Class-D or some crap like that and it's been good for the last like 2.5 years, he's pushing 2 Type R's, too.
Thanks, too.

BASSMEKANIK
05-02-2008, 11:49 AM
looks ok, but 3 cubes for 2 12's ??? kinda small dont ya think??? sealed would be ok but ported? geeeezzzz....

ShiningBuick
05-02-2008, 12:01 PM
What should they get? I figured 1.5 would be ok since the manual calls for something like 1 - 1.75 a piece or so if I remember.

psych0ticnemes1
05-02-2008, 12:06 PM
3 is on the small side but they'll be ok. 3.5 - 4 would be a little more realistic.

dcole18
05-02-2008, 04:13 PM
construction looks good but if you ever rebuild try 4.8-5.2 cubic foot, 60-70 square inches of port and tune to 34 ;)

Cmccloud
05-03-2008, 01:51 PM
yeah I got like 5 cubes after displacement ported at 34 but not too sure how much port area, I believe it's up there. I got measurements from a program. Sounds pretty good to me.

dcole18
05-03-2008, 06:39 PM
yeah I got like 5 cubes after displacement ported at 34 but not too sure how much port area, I believe it's up there. I got measurements from a program. Sounds pretty good to me.

ive built 20+ boxes for two 12" type R's and thats what ive found to work best

miker
05-03-2008, 06:45 PM
construction looks good but if you ever rebuild try 4.8-5.2 cubic foot, 60-70 square inches of port and tune to 34 ;)


Yup, I would not even bother making it if it's to small, the output is terrible. Go with what he says /\/\

3 is ****ing tiny, even 3.5 was way to small..

Do you know what their Xmax is by any chance?

dcole18
05-03-2008, 09:41 PM
Yup, I would not even bother making it if it's to small, the output is terrible. Go with what he says /\/\

3 is ****ing tiny, even 3.5 was way to small..

Do you know what their Xmax is by any chance?

me? the 12" type R's Xmax is 18.1mm