PDA

View Full Version : headunit doesn't turn on



Steven206Seattl
03-17-2007, 04:44 PM
hey everyone. my friend and i were installing his panasonic deck and we have the battery wire to the positive of the battery. Then we grounded it and for a 12 volt power switch it's connected to a cigarette lighter that we dont even know if it works. when we start the car and push power on the deck it wont turn on. is it because the cigarette lighter doesnt work

blackbonnie
03-17-2007, 04:46 PM
it could be, is there no stock wiring for his car?

Steven206Seattl
03-17-2007, 04:49 PM
it could be, is there no stock wiring for his car?

There is and it has three wires on a small type of harness. its a 64 impala so its a little tricky

Steven206Seattl
03-17-2007, 04:51 PM
two of the wires are stuck together if that helps. the other is black so is it ground? and the two stuck together are a green one and another is green and black

blackbonnie
03-17-2007, 04:52 PM
i understand, old school! lol, yeah if your cigarrete lighter doesnt work maybe check its fuse, and if thats good and it still doesnt work, change its location. also make sure you have an antenna hooked up because that is also used as a ground.

blackbonnie
03-17-2007, 04:53 PM
if you have a test light you could test it

Steven206Seattl
03-17-2007, 04:53 PM
i understand, old school! lol, yeah if your cigarrete lighter doesnt work maybe check its fuse, and if thats good and it still doesnt work, change its location. also make sure you have an antenna hooked up because that is also used as a ground.

OH LOL. were gonna go plug in the antenna right now lol. didnt know that was important be right back in about a minute

Steven206Seattl
03-17-2007, 04:56 PM
nope didnt work :(

Steven206Seattl
03-17-2007, 04:57 PM
hmmm what locations will work for another power switch

blackbonnie
03-17-2007, 04:58 PM
but you know that the cd player works?

Steven206Seattl
03-17-2007, 05:00 PM
nope its out of the box so it's never been installed before. will the headunit turn on without the 12 volts that are sent to it when the car starts. like manually pushing power

blackbonnie
03-17-2007, 05:03 PM
no it wont, but you can take the wire that you connected to the cigarrette lighter and connect it to the wire straight form the battery to make sure it works. but dont leave it like that because then you cd player will never turn of. you need to find another switched 12 volt source. also check y0ou cig. lighter fuse to make sure its not blown.

Steven206Seattl
03-17-2007, 05:06 PM
alright thanks blackbonnie for all the help well be back soon lettin you know. Were gonna check the fuse and connect the wire to the other wire that runs to the battery

blackbonnie
03-17-2007, 05:10 PM
anytime, just let us know whats going on with it and well get you through it and get it workin for ya, i just always hate it over the net, it makes me just wanna jump in with ya guys and help hands on

Steven206Seattl
03-17-2007, 05:18 PM
THANKS! we did the 12 volt wire to the battery wire and it turned on! yeah his cars complicated because the stereos back then were set up so different. thanks black bonnie

blackbonnie
03-17-2007, 05:21 PM
anytime, just remember that if you keep it hooked up like that, everytime you leave the car, you will have to press the power button on the head unit to manually shut it off. because having wired like that enables you to turn on the stereo with the car off also. so just be careful not to drain the battery.

Calikid
03-17-2007, 05:28 PM
put a switch on it

blackbonnie
03-17-2007, 05:37 PM
you could also tap it into another switched hot wire in the fuse box

Steven206Seattl
03-18-2007, 02:04 AM
nm