PDA

View Full Version : 4th order bp for RL-i 8 *PICS*



PESteele
11-18-2006, 01:14 AM
Ok i finally got around to this. I had 80 design me a 4th order bandpass for my dads Rl-i. Its gunna go in his suburban eventually. Its tuned to 83 and has a -3db at 29 hz. Heres some pics. Kinda forgot to mount the sub bofore i put the port in so i gotta work that out.
http://i30.photobucket.com/albums/c307/PESteele/DSC_0515.jpg
http://i30.photobucket.com/albums/c307/PESteele/DSC_0517.jpg
http://i30.photobucket.com/albums/c307/PESteele/DSC_0516.jpg
http://i30.photobucket.com/albums/c307/PESteele/DSC_0518.jpg

danteBirosel
11-18-2006, 01:16 AM
looks cute. http://www.caraudioforum.com/vbb3/images/thumbup.gif

req
11-18-2006, 01:17 AM
so sweet!

PESteele
11-18-2006, 01:19 AM
cant wait to hear it. I had a screw shortage to but thatll be fixed tomarrow

bballrrt06
11-18-2006, 01:21 AM
looks good.. i have the same printer...

80INCHES
11-18-2006, 12:26 PM
o **** i didnt even see this....the build looks good.....slap 500 or 600 watts to it and let it do its thing...


80

SilverSquared
11-18-2006, 12:33 PM
God thats gonna be LOUD

kicker06
11-18-2006, 06:16 PM
Tuned to 83hz?

Hmm, Bandpasses?

LeofromtheH
11-18-2006, 06:17 PM
that rli looks soo god **** beefy!

Lckmyblls
11-18-2006, 06:19 PM
nice...

sue bee
11-18-2006, 06:20 PM
hey what did you use for caulking? i think i need to do that to my box.

PESteele
11-18-2006, 10:22 PM
ITS MADe by alex. its a shame ittl only be getting 3-400. More pics in a few

DZNUTTS
11-18-2006, 10:25 PM
I still want one of those...........Looks great.

PESteele
11-18-2006, 11:28 PM
well the output is tons more than the sealed and ported on Sway by Lost Prophets. Im impressed even though its one on 60 watts playing full range right now.

PESteele
11-18-2006, 11:31 PM
just made a test tone cd and holy **** it ****ing kills from 40-100 then is still great 30-40. Its off my cheapo home stereo thats supposed to be min load @ 6 ohm. Still gotta seal it all off so ittl get even better.

Thieroff
11-18-2006, 11:34 PM
Nice box man


RL-i looks ****

CT

80INCHES
11-18-2006, 11:59 PM
so i take it u like the box?:up2somet:


80

Thieroff
11-19-2006, 12:00 AM
Haha, 80, you're always pushing these things


I want to do a BP at some point in time, just to see what the deal is with them


CT

80INCHES
11-19-2006, 12:16 AM
Haha, 80, you're always pushing these things


I want to do a BP at some point in time, just to see what the deal is with them


CT

well the reason y i stand by them on most setups...becuz if designed properly..can get very loud and at the same time demonstrate sealed box characteristics(in a 4th order bp) and have more bite in the low end
in a 6th order its like having 2 ported boxes in 1 box...thats y its very efficient with power

80

PESteele
11-19-2006, 12:23 AM
yeah i def love it. It drops off around 30 which is what was precicted. I dont even want to know what its gunna be like off of proper power

80INCHES
11-19-2006, 12:36 AM
just be shocked at the output

80

PESteele
11-19-2006, 12:38 AM
my friend walked in my room and was like **** thats loud. Where the hell is the sub?

CJL
11-19-2006, 12:49 AM
well the output is tons more than the sealed and ported on Sway by Lost Prophets. Im impressed even though its one on 60 watts playing full range right now.

So you had the RL-i in a sealed and a ported box also?

CJL
11-19-2006, 12:51 AM
my friend walked in my room and was like **** thats loud. Where the hell is the sub?

HaHaHa:laugh:

80INCHES
11-19-2006, 12:55 AM
lmao....if u carpet the box in black and hide it some were omg u really would be messin with peoples heads....lol

80

PESteele
11-19-2006, 12:56 AM
yeah and this killed both in spl and the sq on the sealed was a lil better

CJL
11-19-2006, 12:59 AM
yeah and this killed both in spl and the sq on the sealed was a lil better

J/W..what was the ported box tuned to?

PESteele
11-19-2006, 01:27 AM
40 Wasnt Really A Well Built Box

SAG3
11-19-2006, 01:41 AM
So when you take the sub out you have to break the box apart?

Pyro_By_Nature
11-19-2006, 04:31 AM
So when you take the sub out you have to break the box apart?


Not if you think ahead and build accordingly ;)

sue bee
11-19-2006, 07:38 PM
who is alex

PESteele
11-20-2006, 11:37 PM
its a company

PESteele
11-26-2006, 02:58 PM
ok finally got home today and put it in my car off off like 250 watts and it sounds great. It does ok on rap but it kills on rock which is what my dad listens to so its perfect. thanks 80

smd4life
11-26-2006, 03:05 PM
awsome

80INCHES
11-26-2006, 04:29 PM
ok finally got home today and put it in my car off off like 250 watts and it sounds great. It does ok on rap but it kills on rock which is what my dad listens to so its perfect. thanks 80

anytime pesteele anytime


80

PV Audio
11-26-2006, 05:10 PM
RL-i 8 is easily the one speaker that surprised me the most. Made a ported box, .8 cubes at 32 IIRC. Scared the **** outta me because I wasn't expecting anything.

traksta15
11-26-2006, 07:21 PM
what would you guys compare it to output wise?