PDA

View Full Version : TB8 Computer sub worklog***PICS***



j3bus2k3
01-13-2006, 09:12 PM
Everything came in tuesday, except the sub. They accidently shipped my a tweeter and then said we could keep it free of charge; retails at like $22! But anyways...heres some prebuild pics fo the equipment. Box will be constructed sunday/monday...pics to accompany with news...here it all is...

Hmm....what could it all be?
http://img363.imageshack.us/img363/4876/dsc002585xg.jpg (http://imageshack.us)

The free tweeter...
http://img363.imageshack.us/img363/9934/dsc002599rj.jpg (http://imageshack.us)

The almost infamous TB8 in all its glory...:bowdown:
http://img363.imageshack.us/img363/3023/dsc002612ik.jpg (http://imageshack.us)

Dayton 100W plate amp...
http://img363.imageshack.us/img363/6089/dsc002628nt.jpg (http://imageshack.us)

And on loan from our next door neighbor "American Router Magazine" is this Skill 2hp router...wish me luck...
http://img363.imageshack.us/img363/7458/dsc002630lh.jpg (http://imageshack.us)

Off the bat I'd like to thank Lemans for his help on the box...I have high hopes for this little get-up...

P.S. the pics are off my camera phone...my digi is dead...

bimma85
01-13-2006, 09:19 PM
GL man.

PV Audio
01-13-2006, 10:16 PM
That router is a POS btw :)

I had one, and i fried it cutting the circle for my Titantic box :)

j3bus2k3
01-13-2006, 11:39 PM
probably why they lent it to us...

PV Audio
01-13-2006, 11:47 PM
Yeap, they should just give it to you for free lol

req
01-13-2006, 11:50 PM
how much did it all cost?

j3bus2k3
01-14-2006, 03:09 PM
$95

j3bus2k3
01-15-2006, 07:14 PM
***UPDATE***
All the wood was cut today...First I couldnt set my saw table up correctly to allow for a straight cut; no matter what, it was crooked. Then I broke the table saw alltogether and had to borrow a neighbors, and then lost my router jig so had to resort to a jigsaw and a double baffle up front. Pics will be added tomorrow if nothing else goes wrong....what a ****** start for a first build, but it is fun.

j3bus2k3
01-17-2006, 01:44 PM
***ITS DONE***
Well, I finished it monday night 5mins before I had to leave to go back to school...here she is back at the dorm...i dont think i did too shabby...definitly learned a number of things. But nothin is ever easy, just like hooking up this **** thing. I learned my "sub out" isnt an out, its an in...so i have to buy a line-out convertor...Originally, this receiver shipped as a theatre in a box.
http://img372.imageshack.us/img372/5846/dsc002649qy.jpg (http://imageshack.us)
http://img372.imageshack.us/img372/669/dsc002668fn.jpg (http://imageshack.us)
http://img372.imageshack.us/img372/7595/dsc002688az.jpg (http://imageshack.us)
http://img372.imageshack.us/img372/5008/dsc002693to.jpg (http://imageshack.us)
http://img372.imageshack.us/img372/8846/dsc002718te.jpg (http://imageshack.us)

And thats all she wrote...i'll give an update when shes completly hooked up....

joetama
01-17-2006, 01:57 PM
Well common I wanna know how they sound..... How big (or small) is that port??

JimJ
01-17-2006, 02:11 PM
That sub begs for inverted mounting under a Sonotube - tres uglee :D

I bet it'll be a huge improvement over the "computer speakers" that seem to be so common in the dorms. A guy that lived across the hall used to be so impressed with his Logitech something or other, until he heard my Rava at full tilt :)

JimJ
01-17-2006, 02:12 PM
Good choice on the LDC, by the way...

I have a battered older version around here somewhere...

PepsiFiend69
01-17-2006, 02:13 PM
hell yeah for call of duty 2





nice looking box man.

joetama
01-17-2006, 02:20 PM
LOL, at least you don’t live next to me lol. I can hit mid 120's easy in the dorms lol. My neighbors HATE me. But I don’t care sometimes the B&W’s just wanna get up and run.

JimJ
01-17-2006, 02:22 PM
LOL, at least you donít live next to me lol. I can hit mid 120's easy in the dorms lol. My neighbors HATE me. But I donít care sometimes the B&Wís just wanna get up and run.

I didn't realize you had that setup in a dorm :D

Braver than I am.

When I had my Decware Zen, I didn't even think about bringing it up with me...but now, I've got my apartment and I can use floorstanding towers again :)

joetama
01-17-2006, 02:24 PM
Yep, I should put pictures of the system up sometime you guys might like it lol.

j3bus2k3
01-17-2006, 03:21 PM
yea dude...post 'em up...

j3bus2k3
01-17-2006, 07:39 PM
HOLY GOD!!! THIS THING POUNDS!!!....My RA and 2 people have already complained...Plate amp gain is at about 3/8, receiver is boosting it 3 db, and the filter is set at around 80, I think. Dips low pretty well for an 8" and sounds very well...would Highly recommend this to EVERYONE! Lemans...your the man...thanks again

PV Audio
01-17-2006, 08:29 PM
No problem, glad to help :)

trevor87
01-17-2006, 08:36 PM
External dimensions? just curious and Man see if you can get a video of that sub playin i wanna see it move i will have one soon enough

JimJ
01-17-2006, 10:15 PM
They're all the same to me, at some point :)

j3bus2k3
01-18-2006, 01:16 AM
External:13.5"Hx14.5"Wx14.5"D
Port: (Just in case you also wondered)1"x12"x30" (WxHxL) ~36Hz if I assembled correctly.

I've gotten some PM's asking for a vid so I'll gladly comply...any song recommendations? Thanks for all the feedback.

PV Audio
01-18-2006, 04:36 PM
track one of EMNB

j3bus2k3
01-19-2006, 06:14 PM
track one of EMNB

what? I only found one file on limewire with "emnb" and none on napster....

PV Audio
01-19-2006, 09:39 PM
euphoric midnight bass

nissanrider06
01-19-2006, 09:50 PM
would that setup beat that z-500 $200 logitech system for bass?

trevor87
01-19-2006, 10:26 PM
Whens that vid gone get posted up lol

j3bus2k3
01-19-2006, 10:28 PM
would that setup beat that z-500 $200 logitech system for bass?

Well I havnt heard it so i cant give an objective response...but this is def worth the money. I messed with a Klipsch 5.1 at Best Buy and this setup definitly hands the klipsch's it ***. For my entire setup it was $85+shipping (receiver), $50 (Sony 5 1/4" bookshelfs), $95 but expect to pay more (Sub combo)

And lemans, I'll get on Limewire and have this thing wangin' in a few :yumyum:

j3bus2k3
01-19-2006, 11:14 PM
ITS HERE...THE VID IS DONE...enjoy...

http://i1.zvhost.com/1/t/t8otk0lc.jpg (http://www.zippyvideos.com/1034077043299846/im000521/)

....if it doesnt work, try this

http://www.zippyvideos.com/1034077043299846/im000521/

Just as an FYI...it was a "low-rev test' 120Hz-20Hz sweep, and then 20, 40, and 30hz, but not in that order....what ya think?

trevor87
01-19-2006, 11:23 PM
That things pretty awesome it moves so much farther than the 8" dayton i have. Does it seem pretty loud, get low tell me exaclty how it sounds

j3bus2k3
01-19-2006, 11:31 PM
That things pretty awesome it moves so much farther than the 8" dayton i have. Does it seem pretty loud, get low tell me exaclty how it sounds

It doesnt seem loud...it is loud. My RA has already given me times where I'm not allowed to play games or music to a certain extent. It gets low but it does struggle; i figure simply becuase its an 8. I'm not exactly sure what to say as for a review. It's not boomy, it has a great punch for bass drum kicks and whatnot...'bout all i can say without saying something beyond my knowledge, lol.

j3bus2k3
01-19-2006, 11:33 PM
Looks pretty good. :)

yea...i've still got a handful of leaks around some edges that i'm going to take care of over the weekend....in the future is some vinyl covering, a flush front and a grill.

JimJ
01-19-2006, 11:34 PM
what? I only found one file on limewire with "emnb" and none on napster....

I have all four of the CD's on the hard drive...let me know, I could zip them and file transfer them to you.

j3bus2k3
01-19-2006, 11:39 PM
I have all four of the CD's on the hard drive...let me know, I could zip them and file transfer them to you.

Sweet...send 'em on over. [email protected]

Thanks!